محمد همتیان روز پنجشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای گذشته شاهد انعقاد قرارداد 450 میلیارد ریالی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران به منظور نوسازی و تکمیل مسکن روستایی در سطح کشور بودیم.
وی ادامه داد: اعطای این تسهیلات در قالب وام های 50، 80 و 150 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد بوده که وام های 50 میلیون ریالی به صورت یک جا و 36 ماهه پرداخت می شوند اما وام های 80 و 150 میلیون ریالی به ترتیب با بازپرداخت 40 و 60 ماهه برحسب پیشرفت فیزیکی کار به متقاضیان ارائه می شود.
به گفته وی، وام های 150 میلیون ریالی بیشتر به متقاضیان مناطق هدف گردشگری و بافت های با ارزش روستایی تخصیص می یابد که منازل آنها دارای معماری خاص و معیشت محور باشند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات به واحدهایی صورت می گیرد که پیش از این اقدام به مقاوم سازی و بهسازی کرده اما میزان تسهیلات پاسخگوی نیازهای آنها نبوده است، اضافه کرد: متقاضیان وام های قرض الحسنه مهر ایران در عین حال نباید دارای بدهی های معوقه به بانک ها باشند.
همتیان اضافه کرد: با توجه به اینکه بازگشت منابع اعتباری پرداخت شده هدف نخست بانک ها در ارائه پرداخت تسهیلات است به همین منظور پیش بینی شده که پرداخت این وام ها با معرفی ضامن از سوی متقاضیان همراه باشد اما دستورالعمل نهایی آن هنوز به استان ها داده نشده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه قزوین یکی از استان های آسیب پذیر در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله است امیدواریم با تخصیص اعتبارهای مورد نیاز همه ساله بتوانیم بخش اعظمی از منازل آسیب پذیر روستایی استان را مقاوم سازی کنیم.
استان قزوین دارای 85 هزار واحد مسکونی روستایی است که حدود 59 هزار واحد آن (60 درصد) مقاوم سازی شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.