به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، خیر الله منصوری نیا روز سه شنبه افزود: با توجه به مصرف بخشی از محصول تولیدی در حوزه دامداری استان، امسال پیش بینی می شود 50 هزار تن جو مازاد بر مصرف از کشاورزان و بهره برداران استان خریداری شود.
وی، مراکز خرید جو در استان را شامل اتحادیه تعاون روستایی بویین زهرا و انبار پشتیبانی امور دام و تعاونی تصر کمال آباد ذکر کرد.
منصوری نیا اظهار کرد: در سال زراعی جاری 29 هزار و 56 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول جو رفته که از این میزان 25 هزار و 349 هکتار جو آبی و سه هزار و 707 هکتار جو دیم است.
وی پیش بینی کرد در سال زراعی جاری 103 هزار و 468 تن جو از مزارع کشاورزی استان برداشت شود.
منصوری نیا، ارقام کشت شده این محصول در مزارع کشاورزی استان را شامل بهمن، بهرخ و نانیوس ذکر کرد و خاطر نشان کرد: در سال زراعی اخیر رقم جدیدی به نام جلگه وارد فرآیند تولید بذر شده که درسال زراعی آینده در اخنیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.
این کارشناس بخش کشاورزی استان قزوین برای دستیابی به عملکرد مطلوب محصول به جو کاران استان توصیه کرد نسبت به رعایت تاریخ کاشت، خاک ورزی مناسب، استفاده از ارقام جو اصلاح شده، بوجاری و ضدعفونی بذر خود مصرفی، تغذیه گیاهی و آبیاری مناسب و کنترل عوامل زیان آور شامل آفات، بیماری ها و علف های هرز اقدام کنند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.