به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه به همراه منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین و محمد علی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از نخستین هتل آپارتمان قزوین با 28 واحد 2 خوابه و 2 هزار و 100 متر فضا در خیابان تبریز بازدید کرد.
این هتل آپارتمان برای تکمیل شدن به 35 میلیارد ریال تسهیلات نیازمند است.
استاندار قزوین در ادامه از کاروانسرای تاریخی اردکانی در خیابان مولوی قزوین با 2 هزار و 800 متر مساحت و ظرفیت احداث 25 سوئیت بازدید کرد.
برای ساخت این مجموعه تاکنون 40 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری آن به 40 میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیازمند است.
همتی در ادامه از گرمابه سنتی و تاریخی صفا در خیابان مولوی که تنها حمام دارای 2 بخش مردانه و زنانه به صورت همزمان بوده و جزو پنج حمام ممتاز تاریخی ایران است،بازدید کرد.
این حمام تاریخی که ناصرالدین شاه نیز از آن بازدید کرده است،برای احداث 22 سوئیت،رستوران،غرفه های گردشگری و پارکینگ در 800 متر فضا به 37 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
استاندار قزوین در ادامه از گرمابه حاج بیگلر در خیابان تهران قدیم با 2 هزار متر بنا،900 متر زمین و 20 سوئیت بازدید کرد.
این مجموعه نیز از ابتدای دریافت مجوز در سال 95، 30 میلیارد ریال هزینه کرده و برای تکمیل و بهره برداری به 30 میلیارد اعتبار دیگر سرمایه نیازمند است.
همتی در پایان از هتل مینو واقع در چهار راه ولیعصر(عج) شهر قزوین در 2 طبقه و 680 متر فضا و 40 تخت بازدید کرد.
برای ساخت این هتل نیز تاکنون 6 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند است.
استان قزوین با داشتن یک هزار و 300 اثر تاریخی ثبت شده با کمبود هتل و مراکز اقامتی مواجه است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.