به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی اضافه کرد: براساس مفاد مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر قزوین، مشعلدار به عنوان یکی از نواحی منفصل شهری قزوین تصویب شد.
وی ادامه داد: طرح تفصیلی این شهر بر اساس اهداف و برنامه های طرح جامع توسط مهندسان مشاور تهیه و درجلسه کمیسیون ماده پنج شهر قزوین با افق 1405 به تصویب رسید.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در طرح تفصیلی مصوب، ضمن توجه به استاندارد سرانه های خدماتی، در راستای رعایت ضوابط و مقررات حریم راه و حفظ اراضی زراعی و کشاورزی مرغوب همجوار محدوده طرح به صورت انقباضی و با حداقل توسعه در جنوب و غرب به تصویب کمیسیون ماده پنج استان رسید.
اسماعیلی در پایان یادآور شد: مشعلدار در فاصله 6.5 کیلومتری جنوب شهر قزوین، واقع در کناره غربی جاده قزوین - بوئین زهرا در محدوده ای به وسعت 388 هزار متر مربع و با اراضی هموار و دارای 2 بافت ارگانیک در میانه و جنوب محدوده و بافتی شطرنجی در ضلع شمال قرار دارد.
طرح جامع تفصیلی براساس میزان جمعیت تهیه می شود و از 25 شهر استان قزوین به جز شهرهای سیردان و محمدیه، 23 شهر آن دارای طرح جامع تفصیلی هستند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.