حمید رضا فراست طلب روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مددجویان 31نفر در دوره اول ،25 نفر در دوره دوم در رشته های علوم تجربی ، علوم انسانی ، ریاضی و 102نفر در دوره متوسطه کار و دانش شرکت کرده اند.
وی اظهار کرد: همچنین 35 نفر در دوره سواد آموزی،171نفر در دوره تحکیم سواد و 17نفر در دوره انتقال شرکت داشتند.
فراست طلب خاطر نشان کرد: در این دوره های آموزشی در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل زندان ها از طریق جذب معلمان، با بهینه سازی اوقات فراغت شرایط ادامه تحصیل مددجویان فراهم شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های مختلف سواد آموزی سبب ریشه کن شدن بی سوادی و ایجاد شرایط لازم جهت ادامه تحصیل مددجویان می شود و زمینه ارتقای دانش و درنتیجه تغییر نگرش را در آنان فراهم می کند.
مدیر کل زندان های استان قزوین ادامه داد: بی سوادی به معنای جهل است از این رو مبارزه با بی سوادی و ارتقا دانش های عمومی و تخصصی زندانیان متناسب با نیازهای جامعه در سازمان زندان ها در دستور کار قرار گرفته است.
فراست طلب اظهار کرد: مددجویان در طول محکومیت صرف نظر از تحمل کیفر و سپری کردن دوران حبس و پیامدهای آن می توانند ضمن ادامه تحصیل از تبعات مثبت آن بهره مند شوند.
وی در پایان گفت:فراهم کردن امکان ادامه تحصیل در تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی متناسب با آنچه که از طریق نهاد رسمی آموزش ارائه می شود،فرصت مناسبی است تا مددجویان در طول ایام محکومیت از این اوقات به شکل مطلوب استفاده کرده و نسبت به ارتقا سطح تحصیلی و کسب مدرک اقدام کنند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.