به گزارش ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری روز شنبه در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز طرح عید فطر و تابستانی پلیس راه برگزار شد، افزود:از این تخلف ها، 76 هزار و 920 مورد تخلف مربوط به سرعت غیرمجاز، 23 هزار و 855 مورد مربوط به نقص فنی خودروها و 53 هزار و 5 مورد نیز مربوط به نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان خودروها بوده که توسط پلیس اعمال قانون شده اند.
وی انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز را خط قرمز پلیس راه در ایمنی جاده ها دانست و ادامه داد: پلیس به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی با متخلفان این حوادث مماشات نخواهد کرد و به طور جدی نیز با آنان برخورد می کند.
این مسئول انتظامی با اشاره به وجود 6 هزار و 670 کیلومتر جاده در استان قزوین،افزود: این استان با وجود 220 کیلومتر آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 543 کیلومتر راه آسفالت روستایی یکی از پرترددترین جاده های کشور را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ بیگلری همچنین یادآور شد: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در تصادف های منجر به فوت 34 درصد، تصادفات جرحی 24 درصد، خسارتی 9 درصد و در مجموع تصادف ها نیز 15.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم.

**ساعت 16 تا 20 بیشترین زمان وقوع تصادف در جاده های استان قزوین
وی، بیشترین زمان وقوع تصادف در جاده های استان قزوین را بین ساعات 16 تا 20 اعلام و افزود: 26 درصد وقوع تصادف ها مربوط به این ساعت بوده است.
این مسئول انتظامی بیشترین وقوع تصادف ها را در آزادراه ها با 49 درصد اعلام کرد و یادآور شد: بزرگراه های استان با 25 درصد،راه های روستایی نیز 12.5 درصد، راه های اصلی 11.5 درصد و راه های فرعی 2 درصد، تصادف ها را در استان به خود اخصاص داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس راه و ادامه آن طرح تابستانی تا روز نخست مهر ماه سال جاری، یادآور شد: این طرح ها با مشارکت تمامی دستگاه های خدمات رسان و با محوریت مدیریت بحران استانداری اجرا و در این طرح نیز هفت پاسگاه، هفت ایستگاه و 60 تیم گشتی پلیس راه مشارکت دارند.
سرهنگ بیگلری با اشاره به راه اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در 2 پاسگاه پلیس راه استان،گفت: این سامانه ها در آزاد راه قزوین-زنجان و قزوین-رشت به منظور شناسایی رانندگان اتوبوس متخلف راه اندازی شده که در صورت توجه نکردن راننده به قوانین رانندگی، اتوبوس در نخستین ایستگاه پلیس راه متوقف و اعمال قانون خواهد شد.
وی به فعال بودن 21 دستگاه دوربین سرعت سنج در سطح آزادراه های استان، اضافه کرد: بهره برداری از 18 دستگاه دوربین دیگر در مسیر قزوین-همدان،بوئین زهرا-ساوه و رحیم آباد-دانسفهان نیز در آینده نزدیک صورت می گیرد.
رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه به آماده باش 100 درصدی پلیس راه در تعطیلات عید سعید فطر اشاره و گفت: محدودیت های ترافیکی در جاده قدیم قزوین-کرج و قزوین رشت در روز نخست و پایانی این تعطیلات به اجرا گذاشته می شود.
به گفته وی، پلیس راه با توجه به ایمن سازی راه ها برای شهروندان، به صورت اتفاقی و نیز در صورت بروز تخلفات حادثه ساز از رانندگان خودروها تست سلامت (اعتیاد و الکل) می گیرد.
سرهنگ بیگلری در پایان از رانندگان خواست تا قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه 1202020 نسبت به استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه خود اطمینان حاصل کنند زیرا خودرو رانندگانی که 30 درصد نمره منفی در گواهینامه و بیش از 10 میلیون ریال جریمه در سوابق آنان ثبت شده باشد از سوی پلیس توقیف می شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.