حمید رضا فراست طلب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 301 زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته و 62 زندانی نیز در سال جاری از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.
وی اظهار کرد: از تعداد مددجویان آزاد شده در سال گذشته 15مددجو زن و 286 مددجو مرد بوده که 22نفر محکومین دیه و 279نفر نیز محکومین مالی بوده اند.
به گفته وی همچنین از تعداد مددجویان آزاد شده درسال جاری یک نفر زن و 61 نفر مرد بوده که محکومین دیه 2نفر و محکومین مالی نیز 49 نفر بوده اند.
فراست طلب خاطرنشان کرد: کل بدهی مددجویان آزاد شده از سال گذشته تاکنون 211میلیارد و 891 میلیون و 881هزار و 364 ریال بوده که از محل کمک های مختلف اعم از تسهیلات بانکی،کمک های مردمی ستاد دیه، کمیته امداد، نقدینگی محکومین، گذشت شاکی،بیمه، صندوق تامین خسارت های بدنی و قبول اعسار پرداخت شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ناخواسته پای زندانیان جرائم غیرعمد به زندان باز شده است، ستاد دیه استان قزوین طی چند سال اخیر با استفاده از کمک های مردمی و تسهیلات دولتی و بانکی عده زیادی از این افراد را آزاد کرده است.
مدیرکل زندانهای استان قزوین اضافه کرد: ستاد دیه در برخی از مسائل مربوط به زندانیان با جرائم غیرعمد برای وصول رضایت از شاکیان وارد عمل شده و در مواردی نیز با صلح و سازش مشکل را حل کرده است.
فراست طلب یادآور شد: در حال حاضر تعداد 400 بدهکار مالی در زندان های استان قزوین به سر می برند که مجموع بدهی این تعداد 300 میلیارد ریال است که منتظر مساعدت مالی خیرین نیکوکار هستند.
وی در پایان گفت: بدهکاران مالی 10 درصد از جمعیت کیفری را تشکیل می دهند اما همین تعداد نیازمند توجه ویژه ای هستند تا خانواده های آنها در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار نگیرند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.