به گزارش ایرنا،حضور مردم پیش از شروع مراسم روز جهانی قدس در میادین و خیابان های اعلام شده قابل توجه بود.
حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، مسوولان دستگاه های مختلف، دانشجویان، دانش آموزان، اصناف و بازاریان، کارگران و کارمندان، ورزشکاران و دیگر قشرهای مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس که راس ساعت 11 صبح آغاز شد، چشم نواز بود.
در راهپیمایی امروز همچنین جمع زیادی از کودکان قزوینی همراه با والدین خود با در دست داشتن پرچم فلسطین و بادکنک های نقاشی شده در محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی از همسالان بی دفاع خود در فلسطین حمایت کردند.
جمع دیگری از کودکان قزوینی همچنین با کشیدن نقاشی های مرتبط با کودکان فلسطینی حمایت خود را از آنها نشان دادند.
راهپیمایان ضمن تجدید بیعت با آرمان های ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و اعلام تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول مسیر راهپیمایی پرچم های آمریکای جنایتکار و اسراییل غاصب را به آتش کشاندند.
جمعی از راهپیمایان در میدان آزادی شهر قزوین ماکت سردمداران و حامیان جنایتکار رژیم صهیونیستی که دستشان به خون هزاران فلسطینی بی گناه آغشته است را به صورت نمادین به دار مجازات آویختند.
حضور ورزشکاران رزمی کار و اجرای حرکات نمایشی توسط آنان از دیگر حاشیه های راهپیمایی امروز بود.
شعارهای مختلف در حمایت از مردم فلسطین از جمله مرگ بر اسرائیل مرگ برآمریکاˈ سر می دادند نیز از نکات حایز اهمیت و قابل توجه مراسم روز جهانی قدس امسال در قزوین بود.
در طول مسیر ماشین های اتش نشانی با آب پاشیدن به روزه داران که در گرمای تابستان در راهپپمایی حضور داشتند، آنها را خنک می کردند.
عده ای از راهپیمایان نیز پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.
جمعیت انبوه حاضر در مراسم روز جهانی قدس، با خواندن دعای فرج به پایان راهپیمایی خود معنویت خاصی بخشیدند.
خیل عظیم و گسترده مردم مسلمان و روزه دار قزوین پس عبور از 2 مسیر اعلام شده شامل چهارراه ولیعصر(عج)، خیابان آیت الله طالقانی، میدان آزادی و خیابان امام خمینی (ره) و میدان میرعماد، خیابان نادری، میدان آزادی و خیابان امام خمینی(ره) خود را برای اقامه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی به مسجد النبی(ص) رساندند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.