به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در نشست خبری که به منظور فرا رسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد،افزود: در این مدت دادسرای شهرستان قزوین با چهار درصد کاهش ورودی پرونده و مجموع دادسراهای استان با هفت درصد افزایش ورودی پرونده ها مواجه بوده اند.
وی اضافه کرد: در بخش اجرای احکام نیز 24 هزار و 579پرونده صادر و اجرا شده که با رشد 13درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه بود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: بیشترین فراوانی مربوط به موضوع پرونده ها توهین،سرقت و ضرب و جرح عمدی و تخریب و موضوعات مربوط به مواد مخدر بوده است.
وی، میانگین رسیدگی به پرونده در دادسراهای استان قزوین را کمتر از 50 روز اعلام کرد و گفت: امروز با تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری با اطاله دادرسی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان مواجه نیستیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با اشاره به وقوع 19فقره قتل در استان در یک سال گذشته،گفت: با اجرا و تبدیل طرح مبارزه با سلاح سرد به قانون در مجلس که با 2 رویکرد پیشگیرانه و برخوردی از سه سال گذشته انجام شد، تعداد قتل های با استفاده از سلاح سرد در قزوین کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 6 پرونده قتل نیز با ورود افراد خیرخواه از اعضای شوراهای حل اختلاف، مددکاران زندان و علما به سازش ختم شد که امیدواریم این نگاه خیرخواهانه در قتل های غیر عمد گسترش یابد.
این مسئول یادآور شد: در حوزه مواد مخدر نیز امروز جزو استان های برتر در برخوردها و مبارزه با این پدیده خانمان سوز هستیم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه اکنون گرچه با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما فضا برای فعالان مواد مخدر در قزوین ناامن است،گفت: در حوزه درمان و پیشگیری هم با ایجاد سه مرکز ویژه که یکی از آنها نیز ویژه زنان معتاد است اقدام های خوبی داشته ایم و در این راستا حتی خانواده های معتادان را نیز با حضور اساتید برجسته کشوری آموزش داده ایم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین حضور هرگونه گروهک های تروریستی را در اطراف قزوین تکذیب کرد و گفت:بر خلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی هیچ موردی از فعالیت های تروریستی و حضور عناصر داعش در مناطق قزوین وجود نداشته و با هوشیاری مقام های قضائی،اطلاعاتی و امنیتی هیچگونه مصداقی از پیوستن مردم به این گروه ها نداریم.
وی ادامه داد: البته داعش بی میل نیست که پایگاه هایی را در اطراف کشور و تهران ایجاد کند اما قزوین برای این گروه ها ناامن بوده و به هیچ گروه معاند تکفیری اجازه نمی دهیم اقدام به چنین اعمالی کند.

**72فقره پرونده تخلف انتخاباتی در قزوین تشکیل شد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به تشکیل 72پرونده تخلف انتخاباتی در قزوین گفت: بیشتر این پرونده ها مربوط به انتخابات شوراها و حدود 20 پرونده نیز مربوط به شکایات ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری از هواداران ستادهای دیگر بوده است.
وی ادامه داد: در تعدادی از پرونده ها نیز مراجع نظارتی و اجرائی از مسئولان دولتی شکایت داشته اند که بخشی از آنها تصمیم گیری شد و بخش دیگر نیز در حال انجام است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه در پاسخ به اقدام های دستگاه قضائی در مبارزه با پدیده تظاهر به روزه خواری، گفت: خوشبختانه با فعالیت های کنترلی و برخوردی در نیمه اول ماه مبارک رمضان شاهد کاهش چشمگیر این پدیده در نیمه دوم ماه رمضان بودیم.
وی درباره پرونده های فساد مالی توسط مسئولان آموزش و پرورش، شهرداری آبیک و بنیاد مسکن نیز گفت: 2مورد از این پرونده ها مربوط به اختلاس و یکی از آنها نیز دریافت رشوه بود که در پرونده آموزش و پرورش و شهرداری آبیک کیفرخواست صادر شده و هم اکنون در دادگاه جزائی در حال رسیدگی است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: رسیدگی به پرونده بنیاد مسکن نیز در مرحله کارشناسی نهایی بوده و به زودی تصمیم نهایی در دادسرای مرکز استان گرفته خواهد شد.
وی همچنین درباره برخورد دستگاه قضائی با تخریب باغستان سنتی قزوین گفت: فضای سبز و محیط زیست جزو اولویت های ما است و اجازه هیچ گونه کارهای نامتعارف در این حوزه را نمی دهیم.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.