به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی روز چهارشنبه در نشست مشترک انتظامی و قضائی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در مقر نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، افزود: افزایش هشت درصدی بودجه دستگاه قضا و افزوده شدن 30 هزار نیرو به ناجا در برنامه ششم توسعه اگرچه ایده آل نبود اما با توجه به شرایط موجود کشور قابل قبول و رضایت بخش است.
وی ادامه داد: افزایش بودجه قوه قضائیه و نیروی انتظامی در سال جاری تکاپوی نیازهای آنها را نمی دهد اما در حوزه تخصیص بودجه باید یادآور شد که افکار و آرای مختلفی از سوی نمایندگان در مجلس مطرح می شود که قدرت چانه زنی و کار را برای نمایندگان سخت می کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در مجلس شورای اسلامی،گفت: این اتفاق در نهایت با اقدام قاطع و به موقع نظام علیه تروریستم بار دیگر اقتدار ما را به جهانیان نشان داد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این نشست ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: امروز شاهد ایجاد انگیزه مضاعف در بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی هستیم که در نتیجه این فعل و انفعالات کارنامه خوب و درخشانی را از کارها و ماموریت های این 2 بخش نشان می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی اضافه کرد: تعامل این 2 حوزه در استان باعث کاهش سیر نزولی جرائم و نیز کم شدن گرفتاری و مشکلات بخشی از محلات خاص استان و به خصوص قزوین شده تا جایی که امروز ما پاکسازی نقاط پرخطر قزوین را تجربه می کنیم و این مساله تنها با تعامل قوه قضائیه و نیروی انتظامی امکان پذیر بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه جرائمی مانند استفاده از سلاح سرد و درگیری های خشن شاهد آرامش قابل قبولی در سطح کشور و استان هستیم و در حوزه قتل نیز از 20 فقره در سال های گذشته امروز به رقم پنج مورد رسیده و در برخورد با موادمخدر و عمده فروشان آن نیز موفقیت های خوبی را در سال های گذشته کسب کرده ایم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی اضافه کرد: در بخش سرقت نیز اگرچه نسبت به سایر استان ها، قزوین در وضعیت خوبی قرار دارد اما این مساله باعث نگرانی هایی در حوزه امنیت پایدار شده است.
وی، توجه به حوزه اموال مسروقه را موضوعی مهم برشمرد و گفت: گرچه گام های خوبی نیروی انتظامی در این حوزه برداشته اما کافی نیست و باید در رد مال به مالباختگان اقدام های موثرتری برداریم تا رد مال به شاکی، میزان آن و کمیت و کیفیت هیچ کوتاهی صورت نگیرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: ارتباط الکترونیکی مقام های قضائی با نیروی انتظامی باید در دستور کار جدی قرار گیرد چرا که امروز باید از فناوری ها در امر سرعت بخشیدن به کارها کمک گرفته شود و بستر لازم نیز در این زمینه مهیا است.
وی در پایان از توزیع کارت ضابطان عام دادگستری به پلیس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به زودی با هماهنگی فرماندهی انتظامی استان، این کارت ها از تهران تحویل و به فرماندهان و افسران ناجا در استان تحویل داده خواهد شد تا آنان در انجام وظایف محوله با مشکل روبرو نباشند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.