به گزارش ایرنا، محمد حسین امید دوشنبه شب در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علمی کاربردی با دستگاه های اجرایی قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این دانشگاه در تلاش به منظور عقد تفاهم نامه برای همکاری های مهارتی با کشورهای همسایه و همچنین آلمان، اتریش، فرانسه است.
وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاه مهارتی در ایران است که با هدف رفع نیازهای صنعت، کشاورزی،خدمات و هنر تاسیس شده است.
امید تاکید کرد: این دانشگاه دارای یک میلیون و 200 هزار دانشجو و یک میلیون فارغ التحصیل و بیش از هزار مرکز آموزش علمی کاربردی در 31 استان کشور است.
این مسئول ادامه داد: نزدیک به نیمی از مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی متعلق به بخش خصوصی است و نیمی دیگر متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی شامل شرکت های تولیدی، موسسات وابسته به دولت و کسانی‌که در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر دارای تخصص هستند،است.
وی با اشاره به وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: وظیفه ما گسترش مرزهای دانش نیست بلکه به دنبال پرورش نیروی متخصص و رفع نیاز جامعه هستیم.

**هیچ کدام از مراکز دانشگاه علمی کاربردی تعطیل نمی‌شوند
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به جایگاه آموزش های مهارتی در جامعه گفت: صندلی های خالی در دانشگاهها و هزینه های مازاد نتیجه رقابت ناسالم مراکز آموزش عالی در کشور است.
وی اضافه کرد: بالا بردن ظرفیت پذیرش با افزایش بی رویه مراکز دانشگاهی در کشور نه تنها در راستای تربیت نیروی کارآمد صورت نپذیرفته بلکه باعث تحمیل هزینه بسیاری به کشور شده است.
امید اضافه کرد: تعداد مراکز آموزش علمی کاربردی این دانشگاه نیز طی مدت کوتاهی تقریبا چهار برابر شده به گونه‌ای که بخشی از مشکلات مراکز با سابقه ناشی از همین گسترش بی‌رویه و غیر کارشناسی بوده است.

**شناسایی مشاغل کشور توسط دانشگاه علمی کاربردی
این مسئول با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مشاغل در کشور وجود ندارد،گفت: در حوزه پژوهشی دانشگاه درحال احصا و شناسایی مشاغل کشور است.
وی اظهار کرد: در دنیا بیش از 15 هزار شغل وجود دارد در حالی‌که مشاغل شناخته شده کشور کمتر از سه هزار شغل است بنابراین باید 2 تا سه هزار شغل جدید ایجاد کنیم.
امید با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی باید نیروهایی تربیت کند تا آماده ورود به بازار کار باشند، افزود: دانشگاه جامع با برخورداری از چابکی و چالاکی خود باید با شناسایی ظرفیت های شغلی و مزیت های نسبی در هر استان شغل های مورد نیاز و مورد تقاضای صنعت را شناسایی کند تا بتواند دروس رشته های تحصیلی را تدوین کند.
وی در پایان یادآور شد: هرساله باید رشته های دانشگاه بازنگری و به روزرسانی شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.