به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، محسن اسماعیلی اضافه کرد: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه پس از بررسی و تایید کارگروه تخصصی امور زیربنایی شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مورد تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.
وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه پس از تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری جهت اجرا به استان ابلاغ شده است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: این طرح از تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده 7 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران لازم الاجرا بوده و تمامی اقدام های شهرداری در خصوص توسعه و برنامه های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان پذیر خواهد بود.
به گفته اسماعیلی، ایجاد تغییر در اسناد و برنامه های طرح جامع (اعم از مغایرت های اساسی و غیر اساسی) به رعایت ضوابط آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورای عالی بستگی دارد.
رئیس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این رابطه گفت: در طرح پیشنهادی با توجه به موقعیت شهر معلم کلایه سعی شده سطح و سطوح سرانه ها متناسب با جمعیت افق و همچنین افراد ساکن در فصول مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می شود، تهیه گردد.
وی اضافه کرد: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری های خدماتی تصویب شده است.
نجفی ادامه داد: قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر معلم کلایه با اعتبارات ملی در سال 90 منعقد و بازدیدهای مختلف از سطح شهر و تعامل لازم با شهرداری و شورای اسلامی این شهر در تهیه هر مرحله از طرح تفصیلی صورت گرفته است.
وی در پایان یادآور شد: این طرح با اخذ پیشنهادها و در نهایت طرح پیشنهادی با جمعیت پیش بینی شده برای این شهر تا افق سال 1405 (برابر یک هزار و 867 نفر با محدوده ای برابر 130 هکتار و حریم 500 هکتاری) به استناد مصوبه شورایعالی 3 تا 5 برابر محدوده شهر تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.
طرح جامع تفصیلی براساس میزان جمعیت تهیه می شود و از 25 شهر استان قزوین به جز شهرهای سیردان و محمدیه، 23 شهر آن دارای طرح جامع تفصیلی هستند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.