به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان افزود: مراحل پیشرفت کار در این 2 طرح ملی وابسته به تهیه و تکمیل مطالعات زیست محیطی آن بوده است.
به گفته وی، حفظ محیط زیست و اجتناب از ایجاد اختلال در زیستگاه های جانوری منطقه الموت در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی بوده و در این راستا هزینه های قابل توجهی نیز صرف شده است.
قزوینیان اضافه کرد: یکی از طرح هایی که با همین هدف طراحی و به اجرا درآمده است، احداث تونل شیر کوه به طول 700 متر بوده که با طرح مطالعاتی محیط زیستی و به منظور حفظ و آسیب هر چه کمتر به منطقه زیست جانوری منطقه الموت در دستور کار قرار این اداره کل قرار دارد.
مدیر ساخت و توسعه راه های استان قزوین ادامه داد: ارتقای دانش فنی کارشناسان در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در زمان اجرای طرح های عمرانی از دیگر اقدام های انجام شده بوده است.
قزوینیان یادآور شد: تلاش در بهبود روش های اجرایی طرح ها و کنترل کیفی کارخانجات تولید آسفالت و بتن در جهت کاهش آثار مخرب زیست محیطی نیز از دیگر اقدام های موثر در حفظ محیط زیست بوده که از سوی کارشناسان و ناظران این اداره کل مورد توجه دارد.
جاده قزوین - تنکابن با مشخصات بزرگراهی به طول 148 کیلومتر بوده که فاز نخست آن با 72 درصد پیشرفت فیزیکی و جاده قزوین - کلاچای نیز با مشخصات بزرگراهی به طول 150 کیلومتر و با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث قرار دارد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.