به گزارش ایرنا،سحرگاه جمعه در حالی دمید که مومنان در قزوین همچون سایر هموطنان شب گذشته را تا سحر به ذکر ادعیه پرداختند و به امید رحمت خالق یکتا، قرآن بر سر گرفتند.
اماکن مذهبی قزوین در این شب میزبان خیل عظیم روزه دارانی بود که برای شنیدن فضائل شب قدر و مظلومیت حضرت علی (ع) گوش دل باز کرده بودند.
چهار انبیا بارگاه چهار پیامبر بنی اسراییل، صحن امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل امام رضا (ع) و امامزادگان علی و اسماعیل (ع) و مساجد و حسینیه های شهر قزوین مملو از خیل مشتاقانی بود که با ذکر الغوث الغوث دل در دریای بیکران رحمت خداوند سپردند تا خود را غریق رحمت و مغفرت الهی کنند.
بنابراین گزارش، این آئین ها که در فضایی روحانی و معنوی برگزار شد، از نخستین ساعات شب گذشته با خواندن سوره قدر و ادعیه ویژه این شب از جمله جوشن کبیر، مجیر و ابوحمزه ثمالی و بسر گرفتن قرآن تا بامداد امروز جمعه ادامه داشت.
مداحان اهل بیت (ع) نیز در شب شهادت امیرمومنان (ع) اول مظلوم عالم درباره غم جانکاه این مصیبت، مرثیه سرایی کردند.
حضور پرشور نوجوانان و جوانان در آیین های لیالی قدر و تضرع به درگاه معبود بی همتا، معنویت خاصی به این مراسم و مجالس بخشید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم شب قدر در مساجد،حسینیه ها و امامزاده های شهرستان های تاکستان، بویین زهرا، آوج، آبیک و البرز نیز با شکوه خاصی برگزار شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.