جعفر قزوینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات تعریض و بهسازی این جاده به طول 35 کیلومتر از سال 90 با تخصیص 15میلیارد ریال اعتبار از سمت آبیک آغاز شد اما پس از آن دیگر بودجه خاصی به آن تعلق نگرفت.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 5.5 کیلومتر این جاده زیربار ترافیکی قرار گرفته است،یادآور شد: قرارداد اولیه این اداره کل برای آغاز عملیات تعریض این جاده 10.8 کیلومتر با 84 میلیارد ریال اعتبار بود که اکنون 5.3 کیلومتر آن باقی مانده است.
قزوینیان مشخصات این مسیر را جاده بزرگراهی با چهار خط برشمرد و ادامه داد: تمامی اعتبارات پیش بینی شده این طرح از محل ملی و استانی دیده شده بود اما پس از تخصیص 15 میلیارد ریال در سال 90 اعتبارات آن در ردیف ملی دیده نشده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه افزود: با توجه به حجم ترافیک و وقوع سوانح حاده ای در بخش محمدیه شهرستان البرز، تصمیم داریم مرحله دوم آغاز این پروژه را در صورت تامین اعتبارهای لازم از سمت محمدیه به سمت روستای حصار خروان به طول چهار کیلومتر آغاز کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: عملیات تعریض و بهسازی جاده محمدیه-آبیک در 2 طرف به عرض 11 متر شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت و نیز روکش آسفالت جاده قدیم می باشد.
از 6 هزار و 600 کیلومتر راه موجود در استان قزوین، 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و مابقی آن نیز راه فرعی و روستایی است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.