به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین،جمشید کاووسی افزود: همچنین یک بهله پرنده شکاری سارگپه و 2 عدد آگاما در منطقه الموت شرقی پس از تیمار و بهبود وضعیت جسمی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع الموت رها سازی شدند.
وی اظهار کرد: این گونه های جانوری که دچار مصدومیت جزئی بودند توسط مردم و دوستداران محیط زیست به سر محیط بانی الموت شرقی تحویل داده شده بودند که پس از تیمار و بهبودی کامل به زیستگاه اصلی خود باز گشتند.
کاووسی در پایان افزود: از شهروندان و دوستداران محیط زیست می خواهیم در صورت مشاهده چنین وضعیتی به این حیوانات و پرندگان پناه داده و در اسرع وفت به محیط بانان منطقه یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی کنند.
استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد،منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.