به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فریدون همتی در نشست ستاد سرمایه گذاری استان قزوین با تسلیت ایام شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) و بهره مندی از شب های قدر، اظهار داشت: زیر ساختهای لازم در شهرکهای صنعتی استان مهیا است و باید حتی المقدور سرمایه گذاری ها به صورت متمرکز در این شهرکها صورت پذیرد.
استاندار قزوین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید به دنبال تسریع و کوتاه سازی فرآیند های صدور مجوز باشند تا جذب سرمایه گذاری ها در استان با سرعت بالاتری صورت پذیرد.
وی یادآور شد: به دنبال حمایت از سرمایه‌گذار و افزایش تولید ملی و استانی هستیم و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، باید هزینه‌های شهرک‌های صنعتی را به حداقل برسانیم چرا که وجود هزینه‌های بالا برای شهرک‌های صنعتی در استان، موجب جذب سرمایه‌گذاران از سوی استان‌های دیگر می‌شود.
استاندار قزوین به فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رونق تولید داخلی اشاره کرد و افزود: مسئولانی که تعهد شغلی ندارند، موجب کاهش تولید ملی می‌شوند.
وی افزود: باید افرادی که تعهد و تخصص شغلی دارند را در قالب تعاونی‌ها گردهم آورده و از تخصص آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود در حوزه اشتغال استفاده کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد: با این روش نیروهای بیکار متخصص جذب بازار شده و از توانمندی این افراد برای پیشرفت استان در همه امور استفاده می‌شود.
وی همچنین گفت: حوزه اقتصادی استان و سایر دستگاه‌های ذیربط همانند حلقه‌های یک زنجیر هستند که باید هم سرمایه‌گذار را جذب کرده و همچنین حمایت‌های لازم را در این بخش داشته باشند.
همتی خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذاران در استان موجب ایجاد اشتغال، افزایش تولیدات صنعتی و کشاورزی می‌شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: هدف ما ایجاد واحدها و شرکت‌های توانمند جهت گرایش کشور در مسیر پیشرفت‌های ملی بوده چرا که ایجاد واحدهای توانمند یکی از راه‌های مفید برای پرورش نیروهای خدمات فنی و مهندسی است.
وی با بیان اینکه به مدیران شجاع نیازمند هستیم تا سرمایه گذاری ها سرعت بگیرند، اظهار کرد: از مدیران انتظار کار خلاف قانون نداریم اما انتظار می رود در صورت وجود مانع آنها را با ابتکار عمل و تصمیم مدیریتی از میان بردارند تا کارها از جمله در حوزه سرمایه گذاری با درستی و با سرعت پیش برود.
استاندار قزوین در پایان تاکید کرد: باید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از سوی مدیران حمایت شود و نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.
6104*3013
خیرنگار:ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.