به گزارش روز ایرنا، پیکر شهید محمدرضایی پس از شهادت در عملیات غرور آفرین کربلای چهار مفقود شده بود اما با تفحص های صورت گرفته امسال پس از 31 سال به زادگاهش بازگشت.
پیکر پاک این شهید والامقام از میدان مینودر قزوین با اجرای مراسم ویژه ای مورد استقبال قرار گرفت و سپس پس از برگزاری آئین تشییع از مقابل صداوسیمای مرکز قزوین به معراج الشهدای قزوین منتقل شد.
در این آئین ضمن ادای احترام توسط نیروهای نظامی حاضر در مراسم، مداحان به قرائت زیارت عاشورا و مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و فریدون همتی استاندار نیز در این مراسم حضور داشتند.
همچنین مراسم شب احیا با حضور پیکر مطهر شهید یاد شده امشب در امامزاده حسین(ع) برپا خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در این مراسم بازگشت شهید محمد رضایی را تبریک و تسلیت گفت و افزود: 31 سال انتظار و فراق از سرنوشت فرزند دلیری که با نشان جانبازی و در مسیر حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های ماندگارش،قدم در میادین ایثار و مقاومت گذاشته، زمانی است که تنها عشق و ایمان به خداوند بزرگ و الگوپذیری از صبر و پایداری سفیر آزادگان کربلای حسینی، حضرت زینب کبری (س) توان مقابله‌ با آن را رقم می‌زند.
غلامرضا حقایق پور اظهار کرد: والدین منتظر و صبور رزمندگان اسلام، حاج حمید و علی محمدرضایی از منتظرانی هستند که سی و یک سال در انتظار فرزند جانباز شهید شان، علی صبوری کردند و بیش از دو سال نیز در انتظار سرنوشت نورانی فرزند دیگرشان حمید محمد رضایی به سر می‌برند.
حقایق پور یادآورشد: خانواده شهید امروز در حالی شاهد بازگشت غرورآفرین آثار به جا مانده از فرزندی هستند که سی و یک سال پیش در عملیات افتخار آفرین کربلای چهار پیکر پاک و مطهرش مفقود و در حاشیه‌ آب‌های گلگون جزیره ام‌الرصاص آرام گرفت،در انتظار خبری از گمشده‌ دیگرشان در سرزمین مدافعان حریم اسلامند.
وی اضافه کرد: عروج جاودانه و بازگشت مظلومانه‌ جانباز شهید، علی محمدرضایی را به پیشگاه ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده‌های صبور شهدا و ایثارگران، به ویژه والدین ایثارگر این عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و بقای عمر بازماندگان را از خداوند بزرگ خواهانم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: روز جمعه 26 خرداد ماه نیز مصادف با بیست و یکم ماه مبارک رمضان مراسم تدفین پیکر مطهر جانباز شهید علی‌ محمدرضایی پس از اقامه نماز جمعه در شهر شال برگزار می‌شود.
جانباز شهید علی‌ محمدرضایی اول شهریور سال 1345 در روستای شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین متولد شد و در زمستان 1363 در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.
وی دوباره به همراه برادر خود حمید محمدرضایی که آن زمان نوجوانی 14 ساله بود به جبهه رفت.
جانباز شهید علی‌ محمدرضایی در چهارم دی 1365 با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در خط مقدم عملیات کربلای چهار حضور یافت و در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و مفقودالاثر شد و 31 سال اثری از پیکر مطهرش به دست نیامد.
استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.