به گزارش ایرنا،بهاره رحمانی روز دوشنبه در نشست کارشناسان سازمان بهزیستی افزود: این اقدام هر ساله به منظور اعمال نظارت در راستای ارتقای کیفیت خدمات در مهدهای کودک استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: کودکان به عنوان سرمایه های انسانی کشور نیازمند توجه به رشد جسمانی و روانی از سوی خانواده ها و مراکزی که مراقبت آنها را بر عهده دارند، هستند.
رحمانی با بیان ضرورت پیاده سازی یک سیستم ارزیابی و پایش مستند در مهدهای کودک،گفت: ارتقای کیفیت مهدها،تقویب نظارت های دولتی،تشخیص نیازها،کمک به خود ارزیابی مهدها و تحقق خودکنترلی،استاندارسازی الگوی ارایه خدمات و حرکت در راستای استانداردهای بین المللی بر اساس الگوی ایرانی -اسلامی از جمله منافع پیاده سازی سیستم ارزیابی در مهدهای کودک خواهد بود.
وی در خصوص پایش و ارزیابی عملکرد مهدهای کودک استان نیز گفت: پایش و ارزیابی در تمامیابعاد رشد کودکان،آموزش دهندگان،محتوای آموزشی،وسایل کمک آموزشی،فضای فیزیکی،تجهیزات،موارد ایمنی و بهداشتی صورت می گیرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین هدف از سطح بندی و رتبه بندی مهدهای کودک استان را انطباق برنامه های مهدهای کودک با شئونات و اخلاق اسلامی-ایرانی، رعایت کامل حقوق کودکان از ابعاد محتلف از جمله شرایط فیزیکی و تجهیزات،بهداشتی،ایمنی و تغذیه شایستگی نیروی انسانی و کیفیت محتوا و روش های آموزشی دانست.
رحمانی اظهار کرد: این اقدام ها در تعیین میزان شهریه متناسب با نتیجه ارزیابی مهدهای کودک،کمک به تجهیز مهدها،تشویق مهدهای کودک استاندارد و تعیین شاخص های مناسب به منظور اختصاص تسهیلات پیش بینی شده از سوی سازمان به مهدها و در نهایت رتبه بندی و سطح بندی مهدهای کودک و بالا بردن اعتماد خانواده ها خواهد انجامید.
114 مهدکودک در سطح استان قزوین تحت نظارت بهزیستی فعال هستند که از این تعداد 44 مهد شهری، 11 مهدکودک روستایی، یک آدینه مهد و 18 مهدکودک در حاشیه شهرها هستند.
این مهدها به 6 هزار کودک در استان قزوین خدمات ارائه می کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.