یوسف جعفری زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از گام های اساسی در تقویت ارتباط بین مدرسه و خانواده حضور فعال اولیا است که ارتباط مستقیم و قوی آنها با مربیان و معلمان می‌تواند رفع‌کننده بسیاری از مشکلات تربیتی و آموزشی باشد و در این میان نقش مدرسان آموزش خانواده در تقویت این ارتباط برجسته است.
وی از برگزاری آزمون سراسری جذب مدرس آموزش خانواده در روز 16مردادماه خبر داد و اضافه کرد: داوطلبان شرکت در این آزمون می توانند از روز 23 خردادماه تا 10 تیرماه برای ثبت نام به سامانه الکترونیکی www.familyeducation.ir اقدام کنند.
جعفری زاده ادامه داد: دفتر انجمن اولیا و مربیان هر چند سال یک بار مدرسان آموزش خانواده را از طریق برگزاری آزمون و از بین فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی و اعضای رسمی و پیمانی هیات علمی دانشگاه ها انتخاب می کند.
وی اضافه کرد: در آخرین آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده که در سال 93 انجام شد با شرکت 55 نفر در نهایت 12 نفر توانستند با کسب امتیاز در آزمون علمی و مصاحبه به کار گرفته شوند.
جعفری زاده خاطرنشان کرد: در آزمون جذب مدرسه آموزش خانواده هرکدام از شرکت کنندگان برای قبولی باید 60درصد امتیاز را کسب و سپس برای مصاحبه نهایی شرکت کنند.
وی ادامه داد: این آزمون ها به منظور استفاده از نیروی انسانی واجد شرایط و توسعه و تقویت دوره‌های آموزش خانواده در کلاس‌های انجمن اولیا و مربیان استان برگزار می‌شود.
جعفری زاده شاغلان رسمی آموزش و پرورش یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها ، داشتن مدرک کارشناسی ارشد، برخورداری از سلامت جسم و روان، داشتن قدرت بیان و داشتن حداقل 30سال سن را از جمله شرایط شرکت کنندگان این دوره ها ذکر کرد.
در سال تحصیلی جاری 2هزار و 180دوره آموزش خانواده در مدارس قزوین برگزار و حدود 147هزار نفر در این دوره ها شرکت کردند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.