به گزارش ایرنا، علی پرزحمت شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: با توجه به پرونده های موجود برای دریافت تسهیلات، به محض بازشدن این سامانه 200 متقاضی در استان ثبت نام خواهند کرد.
وی در ادامه از بهره مندی 700 واحد تولیدی استان از تسهیلات بهین یاب خبر داد و یادآور شد: بهره مندان از این نوع تسهیلات تاکنون چهار هزار و 773 میلیارد ریال دریافت کرده اند.
نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: تاکنون به 365 طرح کشاورزی استان یک هزار و 190 میلیارد و 388 میلیون ریال تسهیلات بهین یاب پرداخت شده است.
حمیدرضا تبسمی اضافه کرد: از مجموع 41 فقره پرونده بررسی دوباره تسهیلات توسط بانک های عامل استان، 278 میلیارد و 910 میلیون ریال پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این نشست گفت: با وجود تصویب هیات وزیران که بخش های گردشگری و صنایع دستی با معرفی سازمان میراث فرهنگی از نظر بهره مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز مشمول تعرفه ها، دستور العمل ها، مقررات و مصوبات بخش صنعت می باشند متاسفانه این مهم تاکنون از سوی مراجع ذیصلاح نادیده گرفته شده است.
محمدعلی حضرتی ادامه داد: بر اساس این مصوبه قرار بود متقاضیان واحدهای حوزه گردشگری در دستور کار دریافت تسهیلات بهین یاب قرار گیرند که تاکنون این مهم محقق نشده است.
وی در ادامه به وضعیت بهره برداری و احداث برخی از هتل ها و مجموعه های فرهنگی استان از جمله هتل چهار ستاره بغدادی، هتل آپارتمان سه ستاره قصر، هتل چهار ستاره آب درمانی الماس غرب، هتل چهار ستاره تالار شهر، هتل چهار ستاره ملل، هتل 2 ستاره مینو، تبدیل بنای تاریخی کاروانسرای اردکانی به هتل چهارستاره و تبدیل بنای تاریخی گرمابه صفا به مجتمع گردشگری پرداخت و گزارشی از مشکلات پیش روی صاحبان آنان ارائه داد.
در ادامه، استاندار قزوین نیز دستورهای لازم برای اخذ تسهیلات بانکی صاحبان این هتل ها و مجتمع ها را به مدیران شعب بانک های استان حاضر در این نشست داد.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار می شود.
بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید به شمار می رود.
در قالب این طرح از سال گذشته طرح ها و واحدهای کشاورزی و صنعتی که نیازمند دریافت نقدینگی هستند تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات 18 درصدی با ثبت در سامانه بهین یاب، ارائه می دهند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.