به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: حوادث و سوانح غیرمترقبه به طور ناگهانی و پس از چند سال آرامش و فراغت ذهنی مدیران به وقوع می پیوندند و کنترل آنها به مدیریت و واکنش سریع مدیران و آمادگی دستگاه ها در این مواقع وابسته است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در حادثه تروریستی تهران با مدیریت مناسب نیروهای مسلح و همدلی و حضور مردم از بروز یک فاجعه بزرگ در کشور جلوگیری شد و با مقابله و واکنش سریع از تحمیل هزینه ها و خسارات بیشتر به مردم و نظام جلوگیری به عمل آمد.
همتی با بیان اینکه باید مدیران در تمامی ساعات شبانه روز آمادگی مقابله با هر نوع حادثه از سیل و زلزله تا جنگ و خونریزی را داشته باشند،افزود: باید پدافند غیر عامل استانداری به همراه مدیریت بحران استان هر سه ماه یکبار مانوری مشترک را در نقاط مختلف برای سنجش میزان آمادگی دستگاه ها برگزار کنند و آمادگی و سطح مدیریت آنها را در هنگام بروز حوادث و سوانح مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.
همتی اضافه کرد: اداره کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین باید نسبت به ابلاغ و پیگیری مصوبات این کارگروه به تمامی سطوح حاکمیتی استان با جدیت وارد عمل شود و با هردستگاهی که با تسامح و کوتاهی نسبت به این موضوع برخورد می کند با تذکر کتبی و اعلام خطر برخورد نماید.
وی در پایان تاکید کرد: داشتن آمادگی کامل و 24 ساعته برای مقابله با بحران ها از ضرورت های مدیریت ارشد استان است بنابراین هیچ گونه قصور و کوتاهی در هنگام بروز سوانح و حوادث غیرمترقبه از هیچ مدیر و مسئولی پذیرفته نخواهد بود.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدام نظامی دشمن می شود.
2 تا 8 آبان ماه، هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.