به گزارش ایرنا، نعمت الله رضائی روز پنجشنبه در نشست کارگروه توسعه روستایی قزوین با اشاره به تشکیل پنج جلسه کارگروه توسعه روستایی در استان،گفت: نباید فراموش کرد که هماهنگی بین دستگاه ها در زمینه توسعه روستاها نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به حضور مناسب قزوین در عرصه فعالیت های روستایی،اضافه کرد: سومین همایش توسعه روستایی و دومین نمایشگاه دستاوردهای روستائی در سطح کشور برگزار شد که استان قزوین به عنوان استان های برتر در این نمایشگاه حضور داشت.
این مسئول ادامه داد: در سال 95 در پروژه ارتقا تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت ها و مناطق روستایی موفق شدیم پروژه های 75 تا 100 درصد پیشرفت را با 95 درصد عملکرد مطلوب پیش برده و 12 برنامه و 257 پروژه را ذیل این طرح تعریف و اجرا کنیم.
وی ادامه داد: در فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری نیز افزایش سهم اقتصاد روستا از تولید ناخالص داخلی کشور به عنوان هدف چهارم پیگیری می شود تا با فعال کردن نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ مشارکت زنان به ایجاد اشتغال پایدار در محیط های روستایی دست یابیم.
رضائی همچنین یادآور شد: در سالهای 91 تا 93 سهم اقتصاد روستاها با محاسبه نفت 27 درصد و بدون آن 19 تا 22 درصد بوده است و سهم ارزش افزوده در فعال سازی اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت و معدن نیز 50 درصد بوده است.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای اشتغال روستائیان، ادامه داد: وقتی سرمایه گذاری در هر یک از بخش های صنعت و خدمات در محیط های روستایی صورت گیرد مستقیما به ایجاد اشتغال منجر شده و تحول و بازگشت روستائیان به مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: باید همه دستگاه ها با هماهنگی و فعالیت متوازن به سوی فعالیت های زنجیره ای در مناطق روستایی حرکت کنند تا با طراحی،تامین، تولید و بازار فروش بتوانیم به ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق کمک کنیم
این مسئول افزود: امسال در مجموع ایجاد 211 هزار و 91 شغل را در مناطق روستایی پیش بینی کرده ایم که سهم استان قزوین در این خصوص سه هزار و 466 شغل است که با کمک و همراهی دستگاه هایی چون بهزیستی،بنیاد شهید و امور ایثارگران،سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری،کمیته امداد امام و قرارگاه قرب کوثر باید محقق شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب 200 میلیارد ریال اعتبار از محل بانک سینا برای ارائه تسهیلات با نرخ هشت درصد و یک و نیم میلیارد دلار از محل تصویب مجلس شورای اسلامی به تکمیل طرح های اولویت دار سرمایه گذاری در مناطق روستایی استان ها کمک کنیم.
90 هزار خانوار در روستاهای استان قزوین زندگی می کنند.
استان قزوین دارای 842 روستا با نزدیک به 500 دهیاری است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.