به گزارش ایرنا، محمد افشار روز چهارشنبه در نشست پدافند زیستی که در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به انتشار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور در سال گذشته، افزود: باید نظارت و کنترل بیشتری بر خرید و فروش طیور بومی به عنوان یکی از عوامل عمده انتشار بیماریهای طیور صورت گیرد و دراین راستا تجمیع مراکز خرید و فروش پرندگان در حاشیه شهر یکی از راه ها برای کنترل فعالیت فروشندگان و نیز بیمارهای طیور است.
وی اضافه کرد: با این روش در صورت مشاهده موارد مشکوک، باید موارد با هماهنگی سازمان دامپزشکی برای نمونه برداری و انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه دامپزشکی استان معرفی بشوند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین با اشاره به برخی جوسازی ها در شبکه های مجازی نسبت به آلوده بودن برخی فرآورده های غذایی و بعضی از محصولات، گفت: در این خصوص باید دستگاه های اطلاعاتی به پایش بپردازند و موارد مشکوک را با دقت برسی کنند تا قبل از انتشار هر گونه شایعه و تسری آن در جامعه و ایجاد تشویش اقدام متوازن در برابر آن اتخاذ شود.
افشار ادامه داد: باید در کنار برخوردهای نظارتی و کنترل شده نسبت به آموزش نیروهای سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت،معدن و تجارت،دانشگاه علوم پزشکی اقدام کرد تا امنیت مواد غذایی با دقت بیشتری تامین شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت کارگروه بیوتروریسم اشاره کرد و گفت: این کارگروه به دلیل نزدیکی و مشابهت عملکرد از اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین به اداره کل پدافند غیر عامل استان منتقل می شود تا موازی کاری و اقدام های هماهنگ نشده را شاهد نباشیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.