حمیدرضا فراست طلب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت افراد خیر در این زمینه،افزود: همه ساله به همت خیران،نیکوکاران و تلاش ستاد مردمی دیه حداقل 300 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند استان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود باز می گردند.
وی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی پیش رو برای خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد،خاطر نشان کرد: با برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری کمک های هر چند اندک خیران، زندانیان نیازمند از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده باز می گردند تا از این طریق مانع بروز آسیب های اجتماعی درون خانواده این افراد باشیم.
مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین بر نهادینه کردن فرهنگ حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد در بین مردم تاکید کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا جشن گلریزان و حمایت از زندانیان توسط مردم و مشارکت خیرین برگزار شد.
فراست طلب افزود: ستاد رسیدگی به امور دیه به عنوان مجموعه ای مردم نهاد، با جلب و جذب کمک های خیرین نوع دوست،برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت داشته که به یاری خداوند در پنج سال گذشته یک هزار و 491 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان قزوین آزاد شده اند.
وی تصریح کرد: میزان بدهی این تعداد از زندانیان 107 میلیارد تومان بوده که با تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه، نیمی از آن توسط شکات بخشیده و مابقی آن از طریق پرداخت های بلاعوض، قبولی بدهی ها، پرداخت شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده است.
فراست طلب یادآور شد:درحال حاضر 400 زندانی جرائم غیرعمد و مالی غیر کلاهبرداری با بدهی بالغ بر 300 میلیارد ریال در زندان های استان به سر برده و منتظر مساعدت مالی خیرین نیکوکار هستند.
وی در پایان ضمن قدردانی از حضور و کمک مالی خیرین ابراز امیدواری کرد مشارکت خیران در حمایت از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در طول سال نیز ادامه یابد.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.