به گزارش ایرنا،مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی زندان های استان قزوین در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله به همت خیران،نیکوکاران و تلاش ستاد مردمی دیه حدود 380 زندانی استان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود باز می گردند.
حمیدرضا فراست طلب با اشاره به اینکه سرانه بدهی زندانیان به نسبت سال های گذشته افزایش پیدا کرده است،اظهار کرد: در گذشته سرانه بدهی زندانیان 110میلیون ریال بود اما در حال حاضر سرانه بدهی زندانیان جرائم مالی به 750میلیون ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: با این روند باید میزان تعداد آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد کاهش پیدا کند ولی خوشبختانه با گذشت شکات، اعطای وام های قرض الحسنه به زندانیان،پذیرش بدهی و آورده خود زندانیان همه ساله تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم مالی غیر عمد از زندان های استان آزاد می شوند.
فراست طلب یادآور شد: در حال حاضر 400زندانی جرائم غیرعمد و مالی غیر کلاهبرداری در زندان های استان قزوین به سر می برند که بیشتر محکومیت آنان مالی و مربوط به تصادف و مهریه است.
مدیر کل اقدامات تامینی و تربیتی زندان های استان قزوین یادآور شد: میزان بدهی این تعداد از زندانیان 300میلیارد ریال است که منتظر مساعدت مالی خیران و نیکوکاران استان هستند.
فراست طلب همچنین گفت: هر ساله 2 هزار نفر از خیران استان حامی مالی ستاد دیه استان قزوین هستند.
وی در ادامه استقبال خیرین در جشن گلریزان امسال استان قزوین را نبست به سال های گذتشه بالا توصیف کرد و افزود: به عنوان نمونه امسال یکی از خیران قزوینی ساکن در شهر تهران طی 2 مرحله،هر مرحله 3 میلیارد ریال برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد استان مشارکت داشته است.
مدیرعامل ستاد دیه استان قزوین نیز در این رابطه گفت: ستاد دیه به عنوان مجموعه ای غیردولتی و مردم نهاد، با افزایش عرصه خدمت رسانی و جلب و جذب کمک های نقدی خیران و نیکوکاران استان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت دارد.
ابوالفضل حسینی مراد آبادی افزود: این مرکز با جلب کمک های مردمی و دولتی موجب آزادسازی بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد از زندان را فراهم می کند و اعتقاد نیز بر این است که جای این گونه افراد در محیط زندان نیست.
وی یادآور شد: کمک به ستاد دیه، یاری رساندن به مجرمان غیرعمد و خانواده هایی است که در معرض آسیب های ناشی از زندانی شدن سرپرست خود قرار گرفته اند.
مراد آبادی در پایان ضمن قدردانی از خیران و نیکوکاران استان قزوین به جهت حمایت اثربخش خود از ستاد دیه، گفت: امیدواریم خیران استان در حمایت از آزادسازی زندانیان غیرعمد همکاری بیشتری با ستاد دیه داشته باشند.
در پایان این مراسم،از خیران برای آزادسازی زندانیان غیرعمد به شکل داوطلبانه کمک های نقدی دریافت شد.
7390/ 3013
خبرنگار :گیتی سیمیاری**انتشار دهنده : رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.