به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به آثار مخرب پدیده حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی،افزود: با توجه به ایجاد نواحی منفصل شهری در اطراف قزوین، گام های بلندی در راستای جلوگیری از گسترش این پدیده در مرکز استان برداشته شده است.
به گفته وی،ایجاد نواحی منفصل شهری، الگویی در راستای جلوگیری از گسترش سکونت گاه های غیررسمی در شهرها است.
وی ادامه داد: با ایجاد این مناطق و تعریف ساز و کار شهری در این نواحی، مدیریت متمرکز شهری زیر نظر مسئولان مرکزی تعیین و امکان ارائه خدمات روبنایی و عمومی به سطح قابل قبولی افزایش خواهد یافت.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین،باغستان سنتی قزوین را یکی از دلایل مهم حاشیه نشینی این شهر برشمرد و یادآور شد: برای این منظور طرح تفصیلی ناحیه منفصل شهری وثوق آباد، نجف آباد و حسن آباد به همراه محدوده اندیشه پس از تصویب طرح جامع شهر قزوین در شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و پس از بررسی آن و ضوابط و مقررات ساخت و ساز، در جلسات کمیته فنی و کمیسیون ماده 5 شهر قزوین مطرح شد.
وی ادامه داد: با توجه به مفاد صورت جلسه ابلاغی طرح جامع مصوب شهر قزوین مقرر شد طرح تفصیلی ناحیه اندیشه به عنوان مغایرت اساسی به منظور طی روال مربوطه به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.
اسماعیلی اظهار کرد: به استناد مفاد تبصره 2 ماده 3 قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا، شهرک و نحوه تعیین آنها،روستاهایی که به موجب طرح های مصوب جامع در حریم شهرها واقع می شوند، در صورت رسیدن به شرایط شهر شدن، شهر مستقل شناخته نشده و به صورت منفصل به عنوان یک ناحیه یا منطقه از نواحی یا مناطق اصلی شهر تلقی و اداره خواهند شد.
این مسئول در پایان گفت: برای نواحی و مناطق یاد شده در قالب طرح های جامع و تفصیلی، ضوابط و مقررات ویژه متضمن امکان استمرار فعالیت های روستایی تهیه و ملاک عمل قرارخواهد گرفت.
8054/3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.