علی فخار سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی بر اساس مهارت ها و تجربه علمی و مهارتی در چهار رده ارشد، تکنسین میانی، تکنسین پایه و امدادگر اورژانس رتبه بندی و لباس آنها نیز متناسب با نوع رتبه مشخص خواهد شد.
وی، ارائه خدمات تخصصی فوریت های پزشکی به مردم را مهم ترین هدف اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: برای اجرای این طرح به منظور ارتقای توان علمی و عملیاتی کارکنان اورژانس، آزمونی کتبی در روزهای اول تا سوم خردادماه برگزار شد و آزمون عملی نیز به زودی برگزار خواهد شد.
سلیمانی ادامه داد:هم اکنون 280 نفر در اورژانس 115 قزوین مشغول کار هستند که از این تعداد 165نفر دارای مدارک دانشگاهی رشته های پیراپزشکی می باشند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 40 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان قزوین گفت: قرار است بعد از این توسعه پایگاه های اورژانس115 از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی صورت بگیرد.
رئیس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به تصویب تاسیس سازمان فوریت های پزشکی در برنامه ششم توسعه، افزود: بدون شک استقلال اورژانس پیش بیمارستانی از معاونت درمان و تاسیس سازمانی مستقل وابسته به وزارت بهداشت به افزایش قدرت اورژانس از نظر مالی، تجهیزات و نیروهای تخصصی کمک خواهد کرد.
طرح رتبه بندی کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در سال جاری به صورت آزمایشی در استان های قزوین و اصفهان اجرا می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.