به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی استان قزوین افزود: همه مدیران عضو این کارگروه و کارشناسان دستگاه های مربوطه باید برای تحقق این هدف و همراهی و تعامل مناسب با شرکت های دانش بنیان توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای امسال صادرات یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی را در استان هدف گذاری کرده ایم،اظهار کرد: از این رقم سهم بخش صنعت و صنایع تبدیلی 700 میلیون دلار، کشاورزی 180 میلیون دلار، گردشگری 60 میلیون دلار و خدمات فنی و مهندسی نیز 60 میلیون دلار تعیین شده است.
همتی اظهار کرد: برای رسیدن به هدف صادراتی خود در پایان سال، باید هر ماهه شاهد صادرات 90 میلیون دلار کالا از قزوین به خارج باشیم.
استاندار قزوین با اشاره به اهمیت صادرات در پیشبرد اهداف تولید داخلی،اظهار کرد: بدون اتکا به صادرات، صنعت و تولید داخلی رشد و توسعه پیدا نمی کند و در بخش اشتغال نمی توانیم به افق های مطلوب دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی برای افزایش توان صادراتی،در پایان گفت: اگر فعالان این بخش شرایط لازم که از سوی دستگاه های مربوطه تعیین شده است را بپذیرند می توان برای راه اندازی پایانه صادراتی این بخش در استان اقدام کرد.
در سال گذشته 675 میلیون دلار کالای تولیدی استان قزوین به خارج از کشور صادر شد.
6104**3013
خبرنگار: ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.