سعید رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 92 تنها 10 هزار خانوار استان قزوین زیر پوشش این بیمه قرار گرفته بودند اما امروز این رقم به 32 هزار بیمه شده افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: این بیمه خدماتی و حمایتی به ارائه خدمات بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان می پردازد و در آن امکان انتقال صندوق نیز برای اعضا در نظر گرفته شده است.
رضایی اضافه کرد: سطوح درآمدی که برای این صندوق در نظر گرفته شده از حداقل 180 تا 480 هزار تومان برای یک خانوار می باشد که با نرخ حق بیمه 15درصد پرداخته می شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر قزوین ادامه داد: از این 15 درصد تنها پنج درصد از حق بیمه توسط کشاورزان پرداخت می شود و 10 درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس قوانین پیشین این صندوق،بازنشستگی در سن 65 سالگی و با حداقل 15 سال سن اتفاق می افتاد در حالی که با قانون جدید پنج سال از این سنوات بخشیده شده است.
رضایی اظهار کرد: با تصمیم دولت کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند‌، می توانند با ارائه تقاضای بازنشستگی از حقوق و مزایای این صندوق برخودار شوند.
وی افزود: اجرای این طرح که با هدف حمایت از روستائیان، عشایر و کشاورزان در حال اجرا می باشد، برای دولت بار 40 هزار میلیارد ریال بار مالی دارد که دولت این هزینه را تامین کرده است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان استان قزوین در پایان اظهار کرد: براساس قانون، افرادی که عضو این صندوق هستند باید برای بازنشستگی حداقل 15 سال حق بیمه پرداخت کرده و 65 سال سن داشته باشند ، ولی در قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد برای افراد 70 سال و حداقل 10 سال سنوات پرداخت بیمه در نظر گرفته شده است.
رضایی در پایان گفت: با اجرای این طرح تقریبا یک هزار و 500 خانوار کشاورز و روستائی استان قزوین می توانند از مستمری بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برخوردار شوند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.