محمدرضا هادی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معتقدیم این کانون فرصت همیشگی برای خدمت فعالان عرصه های اجتماعی از جمله نامزدهای انتخابات شوراها به معلولین به عنوان بخش کوچکی از جامعه را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات شوراها که پیش از این تعهد و آمادگی خود را برای خدمت به جامعه و شهروندان اعلام کرده بودند می توانند در این کانون به معلولین خدمت کرده و برای توانمندسازی این قشر و خانواده های آنان بکوشند.
هادی پور با بیان اینکه در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین تنها ۹ کرسی برای برای خدمت نامزدها وجود دارد،تصریح کرد: بدیهی است که امکان حضور برای همه داوطلبان خدمت به جامعه در پارلمان محلی وجود ندارد بنابراین مجموعه هایی مانند کانون توانا محل خوبی برای خدمتگزاری و احساس تکلیف این دسته از افراد است.
مدیرعامل کانون معلولان توانا خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که در این دوره در انتخابات شورای شهر فرصت ورود به پارلمان محلی نیافته اند، فرصت خدمت به مردم را نباید از دست بدهند.
وی با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت یکی از گروه‌های مظلوم و محروم جامعه هستند که مشکلات آنها همواره مورد کم‌توجهی قرار گرفته است،اذعان کرد: با توجه به اینکه تمام داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین، درایت و کفایت لازم در خدمت‌رسانی به مردم را در خود دیده و سپس اعلام آمادگی کرده‌اند بنابراین از آنها می‌خواهیم درایت خود را در زمینه رفع چالش‌های معلولان نیز به کار گرفته و راه جدید خدمت را در این عرصه بپیمایند.
عضو هیات مدیره کانون معلولان استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: کانون معلولان توانا دانشگاهی بزرگ برای انسان‌های بزرگ است و همه کسانی که دغدغه کمک به جامعه خود را دارند می‌توانند توانایی، کارآمدی و مسئولیت‌پذیری خود را در این دانشگاه مورد آزمون گذاشته و سپس آماده‌ دریافت مسئولیت‌های بزرگ‌تر و سخت‌تر شوند.
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و سازنده شوراهای شهر در تحقق آرمان‌ها و برطرف کردن چالش‌های افراد دارای معلولیت تصریح کرد: شاید به جرات بتوان گفت که انتخابات شوراهای شهری برای افراد دارای معلولیت بسیار مهم و حیاتی‌تر از سایر افراد جامعه است زیرا اعضای شورای شهر به طور مستقیم با دغدغه‌ها و چالش‌های افراد دارای معلولیت درگیر هستند و برنامه‌ریزی و یا عدم برنامه ریزی آنها می‌تواند به طور مستقیم در زندگی افراد دارای معلولیت تاثیر بگذارد.
هادی‌پور اضافه کرد: امیدواریم منتخبان شورای اسلامی شهرها در کنار برنامه های خود به حل مسائل و مشکلات معلولین در حوزه استفاده از امکانات شهری و برابری حقوق اجتماعی و شهروندی آنها با سایر شهروندان نیز توجه لازم و کافی را داشته باشند.
کانون معلولان توانا با 20 سال سابقه فعالیت یکی از سازمان های مردم نهاد در استان قزوین است که به ارائه حمایت های فرهنگی و اجتماعی از افراد دارای معلول می پردازد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.