به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در این رابطه افزود: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.
وی ادامه داد: این رویکرد دارای ویژگی هایی چون ارتقای سطح کیفی طراحی محله ای،افزایش کاربردهای مختلط، گسترش تعامل های اجتماعی،کاهش استفاده از خودرو و گسترش روش های جا به جایی سازگار با حمل و نقل عمومی مانند دوچرخه و پیاده روی است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، در جنوب این شهر ایستگاه راه آهن می تواند محلی برای اجرای این طرح به عنوان تقسیم کننده خطوط ریلی نیز باشد.
رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین اضافه کرد: با توجه به 2 خطه شدن خطوط آهن قزوین-تهران و افتتاح راه آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک، پیشنهاد شده تا ایستگاه راه آهن قزوین همزمان مورد بازآفرینی قرار گرفته و با استفاده از این فرصت، محله راه آهن که جزو محلات هدف بازآفرینی نیز است به یک نقطه توقف و استفاده مسافران و گردشگران تبدیل شود.
حق لطفی یادآور شد: با توجه به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و در نظر گرفتن خطوط BRT به عنوان یکی از عوامل اصلی حمل و نقل شهری به همراه تقویت شبکه های دورن شهری، یک ایستگاه نیز می توان در میدان آزادی شهر قزوین احداث کرد.
دبیر کمیته ایمنی راه های استان قزوین با تاکید بر لزوم مدیریت ترافیک شهری در مسیرهای مرکزی و شرق به غرب شهر قزوین،افزود: طرح آرام سازی ترافیک خیابان امام (ره) و احداث قطار شهری (تراموا) در خیابان های یاد شده با توجه به مطالعات شهرداری قزوین قابلیت اجرایی داشته و از آثار مثبت آن کاهش آلودگی،بهبود وضعیت ترافیک، روان سازی آن و تعریف مسیر گردشگری خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: برای خیابان امام (ره) قزوین نیز به لحاظ موقعیت و از لحاظ ارتباط فضاهای گردشگری و تسهیل تردد گردشگران در سعدالسلطنه، خیابان سپه، چهل ستون و سایر بناهای تاریخی شهر، اتکا به حمل و نقل ریل پایه دارای مزایای فراوانی نسبت به حمل و نقل سواره است.
حق لطفی با اشاره به موافقت وزیر راه و شهرسازی با اجرای طرح یاد شده، اضافه کرد: با نظر مثبت وزیر این موضوع برای بررسی دقیق به مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران ابلاغ شده است.
وی در پایان یادآور شد: در همین راستا و با هدف بررسی جنبه های مختلف نشست هایی با حضور نمایندگان استانداری،اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راه آهن شمال غرب و شهرداری قزوین برگزار شده و تا نتیجه مطلوب نهایی نیز ادامه خواهد داشت.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.