محمد علی حضرتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، افزود: روز جهانی موزه و سرآغاز هفته میراث فرهنگی فرصت مناسبی را برای مردم به ویژه نسل جوان فراهم می‌کند تا با آثار به جای مانده از دوره‌های تاریخی مختلف آشنا شوند.
این مسئول ادامه داد: ترغیب و انگیزه بخشیدن به مردم برای شناخت بیشتر با این مواریث ارزشمند از اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می‌رود.
این مسئول، موزه ها را پل ارتباطی مردم با گذشته و تاریخ دانست و اظهار کرد: روز جهانی موزه ها و میراث فرهنگی فرصت مناسبی است تا مردم، به ویژه دانش آموزان و نسل جوان از نزدیک با گنجینه های ارزشمند تاریخی استان خود آشنا شده و با حضور در این مراکز، تاریخ چند هزار ساله این سرزمین را از نزدیک لمس کنند.
به گفته حضرتی، در این روز تمامی موزه های استان قزوین از جمله کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و سنگ نگاره ها و دریچه های مسجد جامع به صورت رایگان میزبان علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ خواهند بود.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با اطلاع رسانی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بتوانیم نقش موثری در معرفی آثار و اماکن تاریخی استان ایفا کرده و مشوق خوبی برای ارتباط بیشتر مردم با یادگارهای گذشتگان و حفظ و نگهداری از این میراث های ارزشمند به جا مانده باشیم.
28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شده است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.