به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین با بیان اینکه در سال جاری باید از صادرات و تولید حمایت بیشتری کنیم، افزود: در همین راستا پارسال 20 میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری انگور و کشمش برای پشتیبانی از تولید کشمش اختصاص یافت که در سال جاری با افزایش این عدد به 100 میلیارد ریال امیدواریم در بازار تعادل ایجاد شده و دغدغه کشمش‌کاران در خصوص فروش محصول کشمش رفع شود.
استاندار قزوین همچنین بر تعامل شهرداری ها با کشاورزان تاکید کرد و افزود: هر شخص یا کشاورزی که برای محصور کردن زمین کشاورزی و باغ های خود از فنس استفاده کند شهرداری نباید از آن مبلغی اخذ کند تا رغبت کشاورز برای کشت افزایش یابد اما این موضوع شامل باغ ویلاها و ساخت و ساز غیر مجاز نمی‌شود.
همتی بر تسریع در اجرای طرح های مختلف تاکید کرد و گفت: هر اختلافی که میان دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای پروژه ها به وجود می آید باید از طریق کارگروه‌های بازرسی و رسیدگی استانداری رفع شود تا ساخت هیچ طرحی به دلایل نامشخص معطل نماند.
وی با تاکید بر شناسایی و اجرای پروژه های اولویت دار استان به دلیل محدودیت منابع اعتباری،گفت: ابتدا باید پروژه‌های نیمه تمام و با پیشرفت 60 درصد را تکمیل کرده سپس به دنبال تعریف پروژه های جدید و اختصاص اعتبار برای آنها بود.
همتی با اشاره به پیگیری طرح های نیمه کاره ادارات استان نیز گفت: تکمیل پروژه های مربوط به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان و مجموعه ورزشی 6 هزار نفری اداره کل ورزش و جوانان با توجه به تخصیص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری باید به صورت جدی پیگیری شود تا هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسند.
همتی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در برخی از محدوده های جنوب شهر قزوین و نقاط پر ترافیک،اضافه کرد: از این تاریخ به بعد در مسیر بلوار آیت الله خامنه‌ای، بلوار مرحوم ابوترابی و محدوده دروازه رشت به هیچ عنوان نباید ساختمان جدیدی احداث شود و در صورت صدور پروانه ساخت،شهرداری قزوین باید جوابگوی عواقب آن باشد.
استاندار قزوین در پایان بر رفع مشکل آبرسانی روستای ارنجک و تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی توسط دستگاه های مجری تاکید کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.