به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز سه شنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین افزود: در ایام نزدیک به انتخابات حجم تخریب ها علیه دستاوردهای دولت و بی اخلاقی ها به قدری شدید شده است که تصور می کنم اگر رسانه های خارجی در صدد ساخت فیلمی سلبی و منفی از جمهوری اسلامی باشند نشان دادن همین اتفافات کافی باشد.
صالحی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی با این نیت به پیروزی رسید که ملت ما تصمیم گرفت سرنوشت خود را در دست داشته و غلام حلقه به گوش دیگران نباشد و رمز پیروزی این انقلاب وحدت کلمه بود و برای صیانت از آن نیز همواره باید چنگ به وحدت کلمه بزنیم.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به شتاب گرفتن رشد و توسعه کشور در دولت یازدهم، گفت: ایران امروز از گردنه های سخت و دشواری گذشته و انواع فشارها و جنگ ها را تحمل کرده و سال به سال پرقدرت تر از گذشته درحال پرکردن چاله ها و رفع مشکلات است و با تجربه گرفتن از مسایل گذشته به طور قطع سال جاری و سال های آینده را بهتر از سال های قبل طی خواهد کرد.
وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان، ادامه داد: کشور ما با وجود تمام فشار ها و تحریم ها در مقابل هیچ فشاری کمر خم نکرد و گرچه امروز در حوزه اقتصاد بواسطه تلاش های دشمن و برخی مسائل با مشکلاتی روبرو هستیم اما باید دست در دست یکدیگر داده و این مشکلات را مرتفع سازیم.
صالحی با بیان اینکه در بعد اقتصاد و سایر ابعاد عوامل مختلفی تاثیرگذارند، گفت:به طور مثال قرار بود بر اساس قوانین جاری کشور بسیاری از شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شوند اما در مواردی این کار به درستی انجام نشد به شکلی که امروز در این خصوص با مشکل روبرو هستیم.
وی با اشاره به خدمات دولت ها به نظام و کشور و مردم، ادامه داد: به عنوان کسی که در تمام دولت ها مسئولیت داشته ام شهادت می دهم تمام دولت ها بویژه دولت یازدهم برای خدمت به کشور و مردم تلاش داشته است و اصلا اگر غیر از این بود نظام زیر سوال می رفت.
صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر رعایت قانون توسط همه شخصیت ها و احزاب و شهروندان، گفت: شالوده نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است و همه ما باید در چارچوب پذیرفته شده قوانین کشور فعالیت می کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از صحبت های خود نسل امروز کشور را نسلی آگاه و تحلیلگر دانست و گفت: ایران پس از گذراندن فشارهای متعدد و بالاترین گزندها از جمله جنگ با عراق، امروز با داشتن نیروهای جوان و با استعداد می تواند قله های پیشرفت را یکی از پیش از دیگری طی کند.
صالحی خاطرنشان کرد: آنچه ملت ایران را در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله عراق،پاکستان و ونزوئلا متفاوت کرده تجهیز ما به سلاح حسینی است و نباید فراموش کنیم عاشورا ما را در برابر دشمن مصون نگه داشته است.
معاون رئیس جمهوری در ادامه به دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت: کشور ما در برابر 6 کشور مقتدر دنیا که بیش از 95درصد قدرت سلاح جهانی و 85 درصد قدرت اقتصادی دنیا را دارند عزتمندانه مذاکره نمود و تمام حقوق ملت خود را تثبیت کرد گرچه مخالفان با انواع سخنان در برابر آن موضع گرفتند که این کار صحیح نبود.

**طرح چشمه نور موجب تحول علمی و صنعتی کشور می شود
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرای طرح چشمه نور (شتابگر ملی) در قزوین، گفت: این طرح علمی و فناورانه را آلمانی ها از 16 سال قبل با تجهیزات دست دوم در اردن در دست ساخت دارند و هنوز هم به نتیجه نرسیده اند اما ایران تصمیم گرفت خود پروژه ای چندبرابر بزرگتر از آنرا در قزوین بسازد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه شتابگر ملی موجب دگرگونی علمی و صنعتی ایران در خاورمیانه خواهد شد، ادامه داد: بخش قابل توجهی از کارهای مقدماتی این طرح بزرگ علمی و فناورانه از جمله طراحی ها و نقشه تجهیزات و سفارش ساخت در حال انجام است.
صالحی با بیان اینکه شتابگر ملی یک آزمایشگاه بزرگ و مرجع علمی است و بهره برداری از آن می تواند دستاوردهای زیادی برای بخش های صنعتی، کشاورزی و درمانی کشور داشته باشد، اظهار کرد: این طرح با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار با کمک مرکز فیزیک نظری و استانداری قزوین ساخته می شود.
در پایان این مراسم از یک معلم نمونه کشوری و 21معلم نمونه استانی قزوین تجلیل و قدردانی شد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.