به گزارش ایرنا، داوود محمدی بعدازظهر دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور رئیس کل بانک مرکزی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد،افزود: علاوه بر ظرفیت های معدنی در کشور، گردشگری نیز یکی دیگر از آسان ترین و کم هزینه ترین زمینه های ایجاد اشتغال به شمار می رود که باید به تقویت آن توجه بیشتری کنیم.
وی در ادامه بر استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی برای اشتغالزایی جوانان تاکید کرد و افزود:در این راستا اگر مشکلات مربوط به شرکت های به اصطلاح خصولتی را حل کنیم بسیاری از مشکلات حوزه تولید و اشتغال حل می شود.
محمدی به تصمیمات مجلس در حوزه تولید نیز اشاره کرد و ادامه داد:خوشبختانه در مجلس قوانین خوبی در رفع موانع تولید تصویب شده و در حوزه نظارت ها نیز کمیسیون اصل 90 چند موضوع را از جمله معوقات بانکی و نظارت بر اجرای قوانین مصوب را در دستور کار دارد.
نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات دولت در اجرای طرح بهین یاب (کمک به واحدها و طرح های تولیدی با اعطای تسهیلات) گفت: در کنار این موضوع باید با نوسازی و بهسازی صنایع به ارتقای بهره وری در صنایع کمک کرد.
محمدی همچنین بر افزایش مشوق های صادراتی تاکید کرد و گفت: واردات بی رویه و قاچاق کالا در برخی از صنایع کمر تولیدکنندگان را شکسته است و امیدواریم دولت نسبت به پیشگیری و مبارزه با این پدیده نامبارک همچنان با جدیت به تلاش خود ادامه دهد.
دیگر نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت:خوشبختانه دولت یازدهم با تصمیم ها و برنامه ریزی های خود سیاست های درستی در حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته است اما هنوز در اول راه قرار دارد.
سیده حمیده زرآبادی همچنین خواستار تسهیل در خصوص وثایقی که بانک ها در ازای ارائه تسهیلات از تولیدکنندگان مطالبه می کنند شد و اظهار داشت: وثیقه های بانکی یکی از مهم ترین مسایل در این حوزه است که امیدواریم با حمایت بانک مرکزی و بازنگری در آن،تولید کنندگان داخلی بتوانند برای دریافت تسهیلات از قراردادهای شرکتی به عنوان وثیقه استفاده کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش تولید تنها مشکل بحث تزریق نقدینگی نیست و محورهای دیگر نیز همچون مبارزه با قاچاق کالا می تواند بخش زیادی از موانع تولید را حل کند.
زرآبادی از تلاش دولت یازدهم در کاهش کالای قاچاق به نصف میزان دولت قبل تقدیر کرد و ادامه داد:تولیدکنندگان ما به علت مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی و نداشتن فناوری مناسب نمی توانند در بازار رقابتی حضور یابند و بازار کشورهای همسایه را از دست می دهند در صورتی که با کاهش سود وام های حوزه تولید می توان بر بسیاری از این مشکلات فائق آمد.
وی در ادامه همچنین با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در توجه به حوزه فرهنگ و اقتصاد افزود:در سیاست های حمایتی و تشویقی از طریق وام ها بخش فرهنگ کمتر مورد توجه بوده و اهالی این حوزه تسهیلات کمتری داشته اند که باید اهمیت بیشتری به آن داده شود.
در پایان این مراسم از مدیران 24 واحد بخش صنعت، چهار واحد کشاورزی، هفت واحد سرمایه گذاری داخلی و خارجی،وپنج واحد در بخش گردشگری و سه واحد در بخش شرکت های دانش بنیان که در عرصه اقتصادی مقاومتی موفق عمل کرده بودند تجلیل و قدردانی شد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.