به گزارش ایرنا، اردشیر صفاپور روز دوشنبه در دومین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری استان قزوین افزود: آموزش و آگاه سازی، مهم ترین محور برنامه های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد است.
دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قزوین با اشاره به اهمیت اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و مقابله در حوزه مواد مخدر، گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به ‌شکل اجتماعی و به‌ صورت یک فرهنگ در جامعه درآید.
صفاپور با اشاره به اینکه فعالیت های آگاه سازی در حوزه پیشگیری یک نوع سرمایه گذاری اجتماعی است،گفت: هنوز معضل اعتیاد برای بعضی از مسئولان به دغدغه تبدیل نشده و حضور در جلسات کمیته پیشگیری جزو اولویت های کاری آنها قرار نگرفته است که باید در این خصوص تجدید نظر شود.
وی هشدار داد: کم کاری در حوزه اعتیاد جبران ناپذیر است و دامن گیر همه طبقات جامعه خواهد شد.
دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قزوین در خصوص آموزش های حوزه فرهنگی و پیشگیری، تصریح کرد: این آموزش ها برای خانواده ها و محیط های آموزشی اعم از مهدهای کودک،مدارس،دانشگاه ها محیط های کاری و محله ها صورت گرفته است.
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه احساس مسئولیت اجتماعی دومین گام در پیشبرد برنامه‌های این حوزه است، در پایان گفت: جامعه‌ای سالم است که تمامی نهادها، دستگاه‌ها و تک تک افراد جامعه به وظایف خود به درستی عمل کرده و احساس مسئولیت کنند و مسئولیت‌پذیری، تعهد و کسب رضای خدا را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.