به گزارش ایرنا،رضا عسگری عصر یکشنبه در گردهمایی معاونان سیاسی و امنیتی، مدیران کل سیاسی، فرمانداران و بخشداران استان های قزوین،گیلان،زنجان و مرکزی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: مقدمات برگزاری انتخابات پیش رو از یک سال گذشته آغاز شده و مشکلی در امر برگزاری وجود ندارد.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده جهت حضور پررنگ و نشاط آور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی،یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد برنامه ریزی هایی در جهت کاهش مشارکت مردم و به نوعی تزریق یاس و ناامیدی در جامعه هستیم.
این مسئول گفت: عده ای که در امر انتخابات مسئولیتی نداشته و از سوی مقام معظم رهبری نیز در دخالت در این حوزه منع شده اند،به عناوین مختلف به این بخش ورود پیدا می کنند.
فرماندار البرز با اشاره به برهم خوردن مراسم سخنرانی یکی از فعالان سیاسی در قزوین در روز گذشته به دلیل تجمع عده ای که مانع از برگزاری این برنامه دارای مجوز قانونی شدند،اضافه کرد: این گروه ها به دنبال برهم زدن نظم و آرامش جامعه و ایجاد دعوا و درگیری هستند که این مباحث باید در شورای تامین مطرح و اجازه خودنمایی ها از آنان گرفته شود.
فرماندار البرز با بیان اینکه سکوت برخی از مدیران برجای مانده از دولت گذشته در بازگو نکردن خدمات دولت آزاردهنده است،افزود: مدیران باید عملکرد دولت را به مردم اطلاع رسانی و بازگو کنند چرا که این موضوع حق مردم است.
فرماندار شهرستان محلات از استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امروز مردم میهن اسلامی حرف های پوپولیستی و فریبکارانه را درک می کنند.
علی زینی وند ادامه داد: متاسفانه امروز جای بدهکار و طلبکار با هم عوض شده و این در حالی است که مدیران دستگاه ها باید جسورانه حرف بزنند و با مدیرانی که از عملکرد دولت دفاع نمی کنند، برخورد شود.
وی با بیان اینکه ما امروز در ساختارهای قانونی و اجرای انتخابات مشکل داریم، ادامه داد: قانون جامع انتخابات کشور به کندی پیش می رود تا جایی که مشاهده می کنیم شخصی در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت نمی شود اما او از تهران مورد تایید قرار می دهند.
به گفته وی، امیدواریم با روی کار آمدن دوباره دولت یازدهم شاهد تجدید نظر در ساختارهای انتخاباتی باشیم.
فرماندار ابهر از استان زنجان دیگر سخنران این نشست نیز گفت: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم سرلوحه کارهای ما در انتخابات پیش رو خواهد بود.
علی حیدری افزود: متاسفانه تنها 20 درصد فرمانداران کنونی منصوب دولت یازدهم هستند در حالی که 35 درصد آنان از فرمانداران دوره اصلاحات و مابقی نیز برجای مانده از دولت گذشته اند.
وی ادامه داد:در حالی که درصدد دفاع از عملکرد دولت بر می آییم مورد هجمه برخی نهادها که قانون را نیز رعایت نمی کنند، قرار می گیریم.
فرماندار ابهر با اشاره به مساله امنیت صندوق های آرا، یادآور شد: اگر نیروی انتظامی این مساله را برعهده نگیرد به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم شد چرا که آنان تا حد زیادی در امر انتخابات بی طرف هستند.
گردهمایی معاونان سیاسی و امنیتی، مدیران کل سیاسی، فرمانداران و بخشداران استان های قزوین،گیلان،زنجان و مرکزی که در استانداری قزوین در حال برگزاری است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.