به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نخستین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک استان قزوین افزود: دولت هایی که کارآفرینی را مبتنی بر ظرفیت های موجود طراحی و سازوکار آن را نیز در قالب قوانین و مقررات تعریف می کنند به خوبی می توانند از ظرفیت کارآفرینان خود را در جامعه به کار گیرند.
همتی یادآور شد: برای اینکه مساله کارآفرینی در جامعه بتواند به هدف اصلی دست یابد نیازمند بسترسازی های مناسب،حمایت و برنامه ریزی های لازم و عوامل محیطی مناسب هستیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه امروزه در دنیا تعریف واحدی از کسب و کار و عوامل موثر محیطی وجود دارد، گفت: کشور ما در این حوزه رتبه 152 را به خود اختصاص داده بود که با کارهای انجام شده ظرف سه سال گذشته این رتبه به 118 رسیده اما این رده به هیچ عنوان پاسخگوی کارآفرینان، نیازها، تولید، صادرات و درآمدهای ارزی مبتنی بر صادرات ما نیست.
همتی با اشاره به اینکه وضعیت هزینه های دولت از ابتدا خیلی پرهزینه بوده است،افزود: استخدام های بی رویه، حمایت نشدن از بخش خصوصی و آماده نکردن این بخش برای واگذاری منصب های مختلف چالش های جدی را در حوزه های مختلف به وجود آورده است و همچنین نباید فراموش کنیم که تولید وظیفه بخش خصوصی می باشد.
استاندار قزوین با بیان اینکه آرزوی هر دولت آن است که بودجه عمومی،امنیت و آموزش آن مبتنی بر مالیات باشد، اضافه کرد: ایجاد و گسترش بنگاه های تولیدی و کسب و کار و نشاط در آنها باعث می شود هر واحد تولیدی یک واحد مالیاتی باشد و همه ما از جمله دستگاه های اداری، کارآفرینان و نخبگان باید تلاش کنیم تا بستر مناسب را در این زمینه فراهم کنیم درغیر این صورت در چم و خم نظام بورکراسی گرفتار خواهیم شد.
به گفته وی، تمامی کارآفرینان ما باید سرمایه های ذهنی، تجربه و خلاقیتشان را به عنوان سرمایه بر روی کار بیاورند و ما نیز باید سرمایه های مالی آنان را از طریق صندوق کارآفرینی تامین نماییم.
همتی با اشاره به تامین پنج هزار میلیارد ریال برای این صندوق در سراسر کشور به منظور ارائه تسهیلات مالی به کارآفرینان، به اهمیت داشتن بازارهای خارجی برای فعالان عرصه تولید پرداخت و گفت: اگر بستر شرایط کسب و کار را فراهم کرده و قوانین دست و پاگیر را از میان برداریم و در ادامه نیز منابع ارزان قیمت را در اختیارتولید کنندگان بگذاریم اما بازاری برای ارائه نداشته باشیم بدون شک همه کارهای انجام شده بی فایده خواهد بود.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته دولت تدبیر و امید بسیاری از موانع بر سر راه تولید از سر راه برداشته است، افزود: این مساله باعث شده تا یک هزار و 111 واحد تولیدی راکد و نیمه کاره استان با ارائه 11 هزار و 400 میلیارد ریال دوباره به چرخه تولید بازگشته و صادرات ما برای نخستین بار به مرز 625 میلیون دلار برسد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های گذشته و با ایجاد بسترهای امن و آرامش زمینه بازگشت بسیاری از نخبگان ایرانی از خارج به کشور فراهم شده است که این روند باید با اتخاذ سیاست های مناسب ادامه داشته باشد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم اصلاح نظام اداری کشور اشاره کرد و افزود: این مهم به وقوع نمی پیوندد مگر آنکه بتوانیم نگرش افراد را تغییر دهیم و در این راه همه باید احساس مسئولیت کرده تا زمینه تولید و اشتغال را در جامعه گسترش دهیم.
در ادامه این مراسم از هشت کارآفرین نمونه استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر به عمل آمد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.