به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان قزوین افزود: باید فرایندهای مربوط به ساخت و ساز را تسهیل کنیم تا مردم و سرمایه گذاران برای فعالیت در این حوزه راغب شوند.
وی با انتقاد از اینکه در ابتدای کار در حوزه ساخت و ساز از سوی دستگاه های مختلف نزدیک به 25 درصد هزینه تمام شده ساختمان از فرد سازنده یا سرمایه گذار اخذ می شود، اظهار کرد: این رویه صحیح نیست و باید اصلاح شود.
استاندار قزوین تاکید کرد: از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید مصوبات و نظام نامه ای در رابطه با نحوه اخذ هزینه های مربوط به انشعابات آب، برق و گاز، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان تدوین و به دستگاه ها و نهادهای مربوطه ابلاغ شود تا در همان ابتدای کار شاهد تحمیل هزینه های بالا به سازندگان که انگیزه آنها را برای رونق بخشیدن به ساخت و ساز پائین می آورد،نباشیم.
همتی ادامه داد: اگر در این خصوص با مشکل و یا مانع و محدودیت قانونی روبرو شویم، با نهادها و دستگاه های ملی نیز مکاتبه خواهیم کرد.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید به بخش مسکن رونق ببخشیم تا از این رهگذر شاهد اشتغال زایی و رونق به صنایع ساختمانی باشیم،اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی،تولید-اشتغال رونق بخشیدن به این بخش باید یکی از اولویت های کاری مدیران دستگاه ها و نهادهای مربوطه باشد.
وی با بیان اینکه ما وارث بخشی از موانع و مشکلات در دستگاه های اداری خود هستیم که موجب می شود کارها و اهداف را با سرعت و به شکل مطلوب به جلو پیش نروند که البته می توانیم خود برای حل آنها دست به کار شویم،تاکید کرد: باید موانع و مشکلات اداری پیش روی رونق بخشی به مسکن را از میان داشته و تا جای ممکن فرایندها در این خصوص را آسان و سهل کنیم.
همتی در ادامه گفت: باید برای سال جاری ساخت و ساز 10 هزار واحد مسکونی در استان را هدف گذاری کنیم که از این میان یک هزار واحد مربوط به بنیاد شهید، یک هزار و 200 واحد مربوط به واحدهای کمیته امداد و سه هزار واحد نیز به واحدهای روستایی اختصاص دارد و سایر نیز به شکل آزاد است.
استاندار قزوین همچنین خواستار برنامه ریزی شورای تامین مسکن استان برای خانه دار شدن جوانان تازه ازدواج کرده شد و گفت: باید در این خصوص برنامه ریزی های لازم را پیش بینی کنیم تا جوانان نیازمند به مسکن نیاز خود را با دریافت تسهیلات مناسب برطرف کنند.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار حل مشکلات مسکن مهر در استان شد و گفت: باید یکبار برای همیشه مشکلات مربوط به این حوزه را حل کنیم.
استاندار قزوین گفت: فعالیت های برای حل مشکلات بخش مسکن در استان آنطور که باید با سرعت لازم و مناسب پیش نمی رود.
وی با بیان اینکه هربار به مسکن مهر سر می زنیم با طرح مشکلاتی از سوی مردم ساکن در این واحدها مواجه می شویم،در پایان تاکید کرد: در این خصوص باید بشتر همت کرده و مسائل و مشکلات این واحدها را از جمله در بخش آسانسور به سرعت برطرف کنیم.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.