سعید خدایاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گذشت 2 سال از وقوع سیل و طوفان در برخی مناطق این شهرستان از بانک های عامل درخواست داریم تا روند ارائه تسهیلات تخصیص داده شده به خسارت دیدگان را سرعت ببخشند.
وی با اشاره به وقوع سیل و طوفان در شهرستان تاکستان در اوایل سال 94، یادآور شد: در این خصوص بر اساس مصوبه هیات وزیران 320 میلیارد ریال اعتبار از محل ستاد حوادث غیرمترقبه برای جبران خسارت به 300 واحد شهری و 250 واحد روستایی این شهرستان از سوی سه بانک ملی، سپه و مسکن اختصاص داده شد.
این مسئول ادامه داد: در این راستا تاکنون بانک های ملی و سپه تمامی سهمیه 366 سهمیه خود را تخصیص و عقد قرارداد را نیز به انجام رسانده اند اما بانک مسکن در این رابطه به دلایل مختلف موفق به عقد قرارداد با حادثه دیدگان نشده است.
به گفته وی، برای خسارت دیدگان ناشی از سیل و طوفان در مناطق شهری 300 میلیون ریال و در نقاط روستایی 200 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
خدایاری یادآور شد: این در حالی است که برای 2 هزار و 570 منزل مسکونی خسارت دیده جزئی نیز از 60 تا 120 میلیون ریال وام تعمیری با سود پنج درصد در مناطق شهری و چهار درصد در مناطق روستایی در نظر گرفته شده که با استقبال شهروندان منطقه مواجه بوده است.
به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکستان نیز تلاش فراوانی را در جهت سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات از سوی بانک های عامل به متقاضیان به عمل آورده که دریافت ضمانت به صورت سفته زنجیره ای و حذف امضا در دفترخانه ها از جمله این اقدام ها بوده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تاکستان ادامه داد: علاوه بر ارائه تسهیلات یاد شده، 30 میلیون ریال وام معیشتی با سود چهار درصد و با بازپرداخت پنج ساله در جهت کمک به مردم منطقه ارائه خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر تسهیلات یاد شده، دولت برای واحدهای احداثی و کمک به خسارت دیدگان 60 میلیون ریال در حوزه شهری و 50 میلیون ریال در بخش روستایی به صورت بلاعوض در نظر گرفته که با ادامه روند پیگیری ساخت و سازها محقق خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: در ادامه روند بازسازی مناطق خسارت دیده تاکستان، 38 خانوار محروم مورد شناسایی قرار گرفتند که از سوی حساب 100 حضرت امام (ره) به هر خانوار نیز 40 میلیون ریال به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است.
خدایاری، میزان پیشرفت روند بازسازی مناطق حادثه دیده تاکستان را 60 درصد اعلام کرد و یادآور شد: برای شتاب بخشیدن به کار بازسازی مناطق حادثه دیده نیازمند همکاری بانک های عامل هستیم و در صورت این کار، شاهد پایان کار بازسازی تا نیمه نخست امسال خواهیم بود.
وقوع سیل و طوفان 10 فروردین ماه سال 94 خسارت هایی به منازل مسکونی و تاسیسات مناطقی از شهرستان تاکستان از جمله اسفرورین، لوشکان، یاری آباد و جان آباد به بار آورد.
شهرستان تاکستان با چهار بخش،9 دهستان و 111 روستا در غرب استان قزوین واقع شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.