به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته معلم، افزود: شهید مطهری مایه سربلندی حوزه‌های علمیه به شمار می رود تا جایی که می توان وی را الگوی حوزه‌های علمیه به جهان معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه شهید مطهری شخصیتی بود که در تولید علم و معارف دینی نقش مهمی را ایفا کرد و زندگی علمی خود را تنها به حفظ و جمع‌آوری مطالب کتاب های دینی محدود نساخت،ادامه داد: اثر پذیری و کهنگی ‌ناپذیری آثار این شخصیت دینی به این خاطر است که همگی متاثر از آیات الهی، احادیث و روایات بوده و اگر بارها و بارها نیز مطالعه شوند باز هم برای مخاطب تازگی دارند.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند،اضافه کرد: باید حوزه ‌های علمیه به سمت و سویی بروند که شخصیت ‌هایی مانند شهید مطهری در آن مسیر قرار داشته و برای تحقق این هدف لازم است روحانیون و طلاب زندگی وی را الگوی خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به جایگاه علم در دین مبین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امام صادق (ع) علم را مانند نور توصیف کرده‌اند چرا که علمی که از سوی خداوند به انسان برسد، نور است و این علم در دنیا و آخرت راهگشای انسان خواهد بود.
وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند علم دل سپردن، جذب و نشر آن است، گفت: فرصت طلبگی موقعیت بسیار مناسبی را برای روحانیون و طلاب در جهت نشر علم در جامعه فراهم کرده که این قشر باید از آن به خوبی بهره ببرند.
در ادامه این مراسم تعدادی از اساتید حوزه علمیه استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.