به کزارش ایرنا،سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در آئین راه اندازی این مرکز که با حمایت اداره کل بهزیستی صورت گرفته است، گفت: کودکان امانت هایی از جانب خداوند به ما و آینده سازان میهن اسلامی هستند، بنابراین باید حمایت های لازم از این قشر صورت گرفته و آموزش های مناسب به آنها ارایه شود تا بتوانند افراد مفیدی برای جامعه باشند.
وی از زنان و کودکان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه یاد کرد و گفت: حمایت از این اقشار باید بیش از پیش شود تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
بیدخام عواملی همچون فقر اقتصادی،اعتیاد و جدایی والدین،ضعف فرهنگی و مسائلی از این جنس را از جمله دلایل شکل گیری پدیده کودکان خیابانی خواند و تاکید کرد حمایت از این کودکان و فراهم آوردن بستر مناسب برای آموزش و تحصیل آنان منجر به شکوفایی استعدادهای این افراد خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در راه‌اندازی مراکز حمایتی کودکان کار، ارتقای سلامت اجتماعی و کیفیت زندگی آنها از نظر وضعیت بهداشت،سلامت،تغذیه سالم و آموزش بوده و در کنار آن پیشگیری و کاهش معضلات مربوط به حضور این کودکان در خیابان‌ها نیز مورد توجه قرار دارد.
بیدخام با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بیش از سایر مکاتب بر حقوق کودک تاکید داشته است،بر ایفای نقش والدین برای آموزش و تربیت صحیح فرزندان خود تاکید کرد و اظهار داشت: در تعالیم اسلامی بیشترین مسئولیت بر عهده والدین است و آنها در قبال تحصیل و آموزش،بهداشت،سلامت و تغذیه سالم مسئول هستند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.