به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در همایش شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان قزوین با بیان اینکه هر کس به وجهه کشور خدشه وارد کند همراه نظام نیست،افزود: افراد نباید برای نیل به اهداف سیاسی خود، وضعیت کشور را به شکل نادرست و غیرواقعی به تصویر بکشند و خدمات دولت را زیرسوال ببرند.
وی اظهار کرد: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس کشور ما در دنیا سربلند شد، در این دوره نیز موفق شدیم با رفع تحریم های ظالمانه و به رسمیت شناختن حق خود در موضوع انرژی هسته ای سربلند و تاریخ ساز شویم.
همتی خاطرنشان کرد: این توفیق و دستاورد بزرگ در نتیجه حمایت های مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت به دست آمد.
استاندار قزوین با بیان اینکه نه رهبری، نه دولت و نه مردم به دشمن اعتماد ندارند، گفت: البته دشمن آرام ننشسته و در مرحله اجرای توافق هسته ای در حال کارشکنی و بدعهدی است که باید با اتحاد و قاطعیت خود اجازه ندهیم تا آنها بتوانند سوء استفاده کنند.
وی در ادامه به مشکلاتی که تحریم ها پیش روی کشور قرار داده بود، اشاره کرد و گفت: دشمن بواسطه تحریم ها مشکلات زیادی را برای اقتصاد میهن اسلامی بوجود آورد اما با توافق هسته ای که ناشی از اقتدار ملی ما بود، این موانع از پیش روی ایران برداشته شد.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود به دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم پرداخت و با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد کاهش تورم و نرخ سود بانکی بودیم،اظهار کرد: ثبات بازار از دیگر توفیقات و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه اقتصادی بوده است که همزمان با کاهش قیمت جهانی نفت به دست آمد.
استاندار قزوین با بیان اینکه با تلاش های دولت تدبیر و امید، کاهش قیمت نفت باعث نشد تا ثبات بازار در کشور به مشکل بربخورد،اظهار کرد: کم شدن قیمت نفت در کشورهایی که شرایط ما را داشتند موجب شد تا آنها تورم سه رقمی را تجربه کنند، در حالی که در این مدت 20 درصد درآمد کشور نفت به صندوق ذخیره ارزی واریز شده است.
همتی در ادامه با اشاره به پیشرفت روزافزون کشور در عرصه های علمی،ادامه داد: امروز سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند و به سمت تولید محصولات با فناوری بالا و صادرات آنها در حرکت هستند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات،انقلاب و نظام را بیمه می کند.
وی با اشاره به اهمیت آرا و نظر مردم در نظام جمهوری اسلامی و وجود مردم سالاری دینی در کشور،گفت: همه کارگزاران جمهوری اسلامی به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم توسط مردم و با رای آنها انتخاب می شوند.
استاندار قزوین با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی داوطلبان و حامیان و هواداران آنها،گفت: بداخلاقی ها ،تهمت،افترا و تخریب نامزدهای انتخابات دور از شان نظام و مردم است و انتظار می رود همه به این مساله توجه جدی داشته باشند.
وی در ادامه به توطئه های دشمن علیه کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن پس از ناکامی در عرصه نظامی،اقتصاد و فرهنگ ما را نشانه گرفت و شدیدترین تحریم ها را علیه مان وضع کرد تا جامعه ما را با بحران های اجتماعی روبرو سازد که با هدایت های مقام معظم رهبری، تلاش دولت و پشتیبانی و مقاومت مردم این توطئه نیز خنثی شد.
استاندار قزوین با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال هاست مسائل اقتصادی را به عنوان شعار سال مطرح می کنند،افزود: پس از انقلاب وارث یک اقتصاد تک محصولی و نفتی شدیم و در طول این سال ها ترمیم ها و اصلاحاتی را در این خصوص شاهد بوده ایم که البته کافی نبوده و باید تداوم داشته باشد.
وی اظهار کرد: در مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید شاهد اصلاحات قوانین و مقررات بانکی، بیمه ای و اقتصادی باشیم که دولت یازدهم در این زمینه تلاش های زیادی داشته و مجلس را با خود همراه کرده است.
همتی با بیان اینکه اقتصاد مقوله ای پیچیده است و پیشبرد اهداف در آن تنها با اتکا به دستور و بخشنامه حل نمی شود،افزود: با عقلانیت و تدبیر دولت یازدهم بسیاری از مشکلات و موانع اقتصاد کشور در ابعاد بین المللی و داخلی مرتفع شده است.
استاندار قزوین در پایان با تاکید بر تلاش همه جانبه برای تقویت وحدت و یکپارچکی ملی، گفت: همه داخل یک کشتی نشسته ایم و وظیفه داریم تا از آن حفظ و حراست کنیم تا ناخدای کشتی که مقام معظم رهبری است آنرا سلامت به سرمنزل مقصود برسانند.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.