به گزارش ایرنا، علی پرزحمت شنبه شب در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: تاکنون 687واحد و طرح تولیدی به میزان چهار هزار و 680 میلیارد ریال از تسهیلات بهین یاب در استان بهره مند شده اند که از این لحاظ به ترتیب رتبه ششم و هفتم کشور را دارا هستیم.
این مسئول یادآور شد: سامانه بهین یاب یکی از محل های پیش بینی شده برای شناخت واحدها و طرح های متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید است.
وی ادامه داد: استان قزوین با 519 مورد نظارت در رابطه با هزینه کرد تسهیلات ارائه شده همچنان رتبه نخست کشور را از این حیث به خود اختصاص داده است.
پرزحمت با بیان اینکه وام های بهین یاب به طرح ها و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی اختصاص پیدا می کند، یادآور شد: در بخش تسهیلات بخش صنعت تسهیلات بهین یاب تاکنون از سوی بانک های دولتی 416 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که 212 مورد آن پرداخت است.
وی همچنین به عملکرد تسهیلات بهین یاب در استان ظرف سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در طول 36 روز کاری در زمینه اجرای طرح رونق تولید به 52 واحد صنعتی و کشاورزی به میزان 240 میلیارد ریال پرداخت شده است.
حمیدرضا تبسمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: ظرف یک هفته گذشته از 178 طرح ارائه شده برای دریافت تسهیلات در بخش کشاورزی، 144 مورد بررسی قرار گرفت که 99 طرح انصرافی و مردود اعلام شد و 45 مورد نیز به شکل مشروط تائید شدند.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به تعیین یک هزار وام مسکن به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان در سال گذشته، مرحله نخست اعطای این وام ها با واگذاری 241 فقره از سوی هفت بانک عامل استان به اتمام رسیده است.
غلامرضا حقایق پور با اشاره به اینکه برای واگذاری مرحله دوم نیز در حال رایزنی با بانک های عامل هستیم،یادآور شد: نظر به اینکه در حال اتمام سال مالی هستیم از بانک ها می خواهیم با توجه به اینکه منازل خریداری شده از محل این وام در رهن بانک ها قرار می گیرد، بانک های عامل در سرعت بخشیدن به واگذاری وام ایثارگران تلاش بیشتری کنند.
در سال قبل، 2 هزار و 164 واحد و طرح تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی در استان قزوین برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.