به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه در نخستین نشست کمیته اقتصاد ورزش استان قزوین با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته باشگاه های ورزشی در انواع ورزش ها به صورت یک بنگاه اقتصادی و درآمدزا عمل می کنند،افزود: ورزش نه تنها در سطح ملی یک صنعت درآمدزا است بلکه می تواند به توسعه اقتصادهای محلی و کوچک نیز کمک کند.
وی اضافه کرد: تقویت ساختار بازار و مقررات در حوزه ورزش در سطوح استانی و منطقه ای می تواند به رشد صنعت ورزش و منافع اقتصادی ناشی از آن کمک کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بر لزوم اصلاح قوانین در جهت کمک به اقتصاد ورزش تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک به دولت مالیات پرداخت می‌کنند و دولت ‌نیز می تواند بخشی از این مالیات‌ها را در قالب بخشودگی در جهت گسترش فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهد که البته این موضوع در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است که باید تقویت شود.
حبیبی با تاکید بر این که باید بسترهای لازم برای ورود و سرمایه گذاری بخش صنعت در ورزش فراهم شود،تصریح کرد:باید اقتصاد و ورزش بایکدیگر پیوند بخورند تا ورزش همگانی و قهرمانی گسترش پیدا کند.
وی در پایان از همه دستگاه های اجرایی به ویژه صنعت، معدن و تجارت خواست نسبت به ترغیب و تشویق واحدهای صنعتی استان برای همکاری در زمینه بسط ،گسترش و حمایت از ورزش و هیات های ورزشی استان وارد عمل شوند.
در این نشست مدیران کل ورزش و جوانان،امور مالیاتی،اقتصاد و دارایی،شرکت شهرک های صنعتی و راه و شهرسازی قزوین گزارشی از وضعیت موجود و نحوه همکاری در جهت پیشبرد هدف گذاری ها برای دستیابی به اقتصاد ورزش در استان را ارائه کردند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.