سعید محمدزاده روز پنجشنبه که به همراه وزیر راه و شهرسازی جهت بازدید از خط آهن در دست احداث قزوین - رشت به این استان سفر کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس کار دو خطه کردن ریل قزوین - کرج را از سال گذشته در دستور کار جدی خود قرار داده و با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی مناسب کار، این پروژه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی، عملیات دو خطه شدن راه آهن قزوین - زنجان نیز در دستور کار سال 97 خواهد بود.
محمدزاده یادآور شد: در حال حاضر و براساس میزان تقاضای مورد نیاز، ظرفیت ایجاد شده برای مسافران خط آهن قزوین - تهران روزانه دو قطار است که بر حسب نیازهای آینده، این میزان را افزایش خواهیم داد.
وی اضافه کرد: ظرفیت فنی ایجاد شده در این مسیر می تواند نسبت به اعزام قطارها در فاصله زمانی هر 10 تا 15 دقیقه یک قطار ایجاد شود و این در حالی است که برای تامین ناوگان مورد نیاز نیز توسط بخش خصوصی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
محمدزاده در ادامه به آخرین وضعیت برقی شدن ناوگان ریلی کشور اشاره کرد و افزود: انجام این مهم در مسیر تهران - مشهد در حال پیگیری بوده و مشاور طرح نیز کار خود را آغاز و کنسرسیوم آن نیز تشکیل شده و امیدواریم تا سه هفته آینده با تامین قراردادها و منابع مالی کار را آغاز کنیم.
وی، برقی شدن قطارهای تهران - تبریز را از اولویت های مهم راه آهن جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: برای تامین ناوگان و منابع مالی این مسیر نیازمند حدود 1.5 میلیارد یورو هستیم که اعتبار آن ملی و از طریق مدل فایناس صورت می پذیرد.
سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، وزیر راه و شهرسازی را در سفر یک روزه به استان قزوین و گیلان همراهی کردند.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.