امیر امینی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه در دست احداث خط آهن قزوین - رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قبل از اجرای این طرح مطالعات زیست محیطی پروژه در استان قزوین به انجام رسیده بود اما این مساله در استان گیلان با مشکلات زیست محیطی روبرو شده است.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست نیز به علت نبود مطالعات یک پارچه طرح، جلوی پیشرفت این پروژه را گرفت و ما نیز مجبور شدیم اواخر سال گذشته مطالعات یکپارچه این طرح را توسط یک مشاور زیست محیطی به پایان رسانده و برای ادامه کار به سازمان محیط زیست تحویل دهیم.
امینی ادامه داد: این در حالی است که همچنین در قطعه دوم عملیات ساخت این پروژه، مساله حفر یک دستگاه تونل و نیز مطالبات پیمانکار کار ساخت را با وقفه روبرو کرده است.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: کمک به ادامه ساخت و تکمیل این طرح جزو مصوبه های سفر ریاست جمهوری به استان قزوین بوده و 900 میلیارد ریال نیز از محل تبصره 36 اصلاح قانون بودجه سال 95 به آن اختصاص داده شد اما با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی در تیر ماه، امسال حدود 150 میلیارد ریال به آن تخصیص داده شد.
به گفته وی، تا پایان سال جاری تمامی اعتبارات اختصاص یافته به این طرح جذب می شود.
در حال حاضر ساخت 26 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی 6 درصدی همراه است که با تخصیص اعتبار یاد شده در آینده نزدیک شاهد تسریع در ادامه اجرای این طرخ خواهیم بود.
جاده قزوین-کلاچای نیز به طول 145 کیلومتر قزوین را به شرق استان گیلان متصل می کند.
سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را در سفر یک روزه به استان قزوین و گیلان همراهی کردند.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.