به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها در شهر الوند افزود: تاکنون حضور شوراها بیشتر به زمینه های عمرانی محدود بوده است در حالی که یکی از وظائف مهم شوراها ورود به امور فرهنگی و فرهنگ سازی می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: ورود به فعالیت های فرهنگی و فرهنگ سازی از وظایف و اولویت های شوراها به شمار می رود.
وی ادامه داد: نخبگان و منتخبین مردم در شورا باید در مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله محیط زیست و مدیریت مصرف آب ورود پیدا کنند تا هزینه شهرها و روستاها در این ارتباط کاهش پیدا کند.
فرخزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبارات عمرانی شهرداری ها،گفت: اعتبارات عمرانی شهرداری ها نزدیک به سه برابر اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی استان است که مدیریت آنها برعهده شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی می باشد که این موضوع اهمیت فعالیت شهرداری ها و شوراها را بیان می کند.
فرخزاد در پایان با اشاره به پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی داوطلبان و هواداران آنها شد.
در حال حاضر یک هزار و 849 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.