به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست پیگیری مشکلات احداث شهرک ایران خودرو در قزوین که قرار است پس از ساخت و راه اندازی، محل تجمع و استقرار صنایع قطعه ساز خودرو شود، افزود: یک سرمایه گذار آمادگی خود را برای حضور در این شهرک و راه اندازی یک واحد قطعه سازی اعلام کرده است و ما نیز قول داده ایم تا 15 روز آینده تمامی مجوزهای لازم را به این سرمایه گذار تحویل دهیم.
وی اظهارکرد: تمامی دستگاه های خدمات رسان ظرف یک هفته آینده باید تمامی انشعابات آب، برق و گاز و سایر زیرساخت های لازم را برای شهرک ایران خودرو و واحدهای قطعه ساز متقاضی تامین کرده و همچنین راههای دسترسی را به سرعت انجام دهند تا هرچه سریع تر زمینه استقرار واحدهای تولیدی در این مکان فراهم شود.
همتی خاطرنشان کرد: ضرورتی ندارد کار صدور مجوزها در دستنگاه های دولتی معطل باقی بماند بنابراین امیدواریم با کارجدی و حمایت های مدیریتی هرچه سریع تر گره از کارهای معطل باقی مانده گشوده شود.
وی یادآور شد: اکنون در میان تمامی استان ها برسر جذب سرمایه گذاران رقابت هایی وجود دارد و هر استان که با سرعت بیشتری مجوز های لازم را صادر کند در جذب سرمایه گذاران موفق تر عمل خواهد نمود.
استاندار قزوین تاکید کرد: ما با هیچ دستگاهی تعارف نداریم و هر مدیری در این زمینه کوتاهی کند یا وی برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تاخیر و کندی در اجرای طرح های عمرانی و صنعتی مخالف منویات مقام معظم رهبری و سیاست اقتصاد مقاومتی بوده و به هیچ عنوان قابل توجیح نیست.
در ادامه این دیدار، مدیر کل اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: هرگونه شتاب و سرعت در صدور مجوزها برای احداث و راه اندازی شهرک ایرانخودرو به نفع استان بوده و 300 قطعه ساز دیگر نیز اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در استان را به دست خواهند آورد.
محمد علی قاسمی افزود: راه اندازی این شهرک برای پنج هزار در استان اشتغال ایجاد خواهد کرد و امیدواریم حداکثر ظرف 6 ماه اینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست گفت: امیدواریم هرچه سریع تر مسائل مربوط به مقدمات لازم از قبیل سند،تسهیلات، معافیات ها و راه دسترسی حل شود تا به سرمایه گذار و قطعه سازان این موضوع را اعلام و آنها را برای حضور در شهرک ایرانخودرو استان قزوین جذب کنیم..
رسول ستوده افزود: بدون شک اجرای این طرح که از سالهای پیش در استان کلید خورده است به نفع قزوین خواهد بود.
احداث شهرک صنعتی ایران خودرو در تاکستان که از 18 سال قبل مطرح و در دهه 80 کلید خورد به دلیل محقق نشدن تعهدات شرکت ایران خودرو، اختلاف در پرداخت اجاره بهای زمین واگذار شده و همچنین بروز پاره ای از مسائل و مشکلات حقوقی-قضایی که منجر به ورود دستگاه های نظارتی همچون بازرسی و دیوان محاسبات شد، تاکنون بلاتکلیف مانده و عملیاتی نشده است.
6101*6128
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.